Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
Undrar om någon kan guida mig i hur jag ställer in radion så att den bryter för nyheter. Jag har gjort så gott jag kan utifrån manualen men tycker att den är oerhört bristfällig. Det står utförligt hur jag ställer in olika saker fast den förklarar inte ett skit om vad de olika sakerna utför när de väl är inställda. Alltså famlar man i mörkret med inställningarna. Inte bra! Vidare undrar jag hur jag ställer in den volym jag vill ska gälla när nyheterna väl spelas upp. Tex om jag kör och lyssnar på svag volym på cd så vill jag att när nyheterna börjar ska volymen upp till förinställt värde automatiskt. Det går väl att göra?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Du ska trycka in NEWS-knappen.

Ev. också TP = Trafikinfo
Användarvisningsbild
av lexus
~Kalle~ skrev:Du ska trycka in NEWS-knappen.

Ev. också TP = Trafikinfo
Jag har ställt in TP=on och News likadant. Har tom valt news channel och valt p3. Dock händer inget när det är dags för nyheter. Volymen ändras inte och inte heller byter radion över till P3.
av Marbas
Tror du måste lyssna på någon av Sveriges Radios kanaler för att det ska funka (om det ny är ekot du är ute efter). De skickar ut "news" signalen i alla sina kanaler och radion kan då hoppa över till den radiokanalen som sänder nyheterna. Tror inte din radio kan "avlyssna" flera frekvenser samtidigt efter TP eller NEWS information.
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Nu är jag inte expert på just din radiomodell. Men jag skulle rekommendera dig att gå in i menyn och välja "återställ" fabriksinställningar/grundinställningar eller motsvarande.

Det finns även hemliga menyer man kan komma åt där det går att göra lite extra inställningar. Men om du tyckte vanliga instruktionsboken var lurig så är kanske inte de dolda menyerna något att ge sig in på :)

P3 har newsfunktion. SÅ har du newsknappen intryckt (det står news i displayen) så kommer cdn avbrytas för nyheter på hel och halvtimme.

Har du låg volym när du lyssnar på cd/radio så ska den höjas automatiskt. när det kommer nyheter om news är intryckt.
Användarvisningsbild
av lexus
Tack för svaren. Dolda menyer är alltid intressant. Hur hittar man dem?
av mr_jim_00
Jag vet inte hur det är nu men för några år sedan så var inte alla radiosändare utbyggda för att klara av att skicka ut dessa signaler.

Kan det vara något sånt kanske.
Användarvisningsbild
av lexus
Eller så är det jag som missuppfattat det hela. Trodde att om jag ställer in en kanal för news så byter radion till den automatiskt när nyheterna sänds oavsett vilken kanal jag lyssnar på. Tydligen är det inte så.
Användarvisningsbild
av Barkbiten
lexus skrev:Tack för svaren. Dolda menyer är alltid intressant. Hur hittar man dem?
Håll inne SOURCE ett tag och sen klicka på Volymknappen.

Är lite lurigt att få fram..men prova några gånger.
Användarvisningsbild
av Bosa
Barkbiten skrev:
lexus skrev:Tack för svaren. Dolda menyer är alltid intressant. Hur hittar man dem?
Håll inne SOURCE ett tag och sen klicka på Volymknappen.

Är lite lurigt att få fram..men prova några gånger.
Finns väl inga dolda menyer på HU-650/850, var väl 603/803 som hade dolda menyer?

Spridare (insprutarna) är nog det minst troli[…]

Fel centerhögtalare?

Det ska sitta ett 12-kanaligt H/K slutsteg under p[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.

Hej! Hur löste det sig för dig? Har exak[…]

230fk går snålt

Nu har jag kollat sladdarna och upptäkt en sk[…]