Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av JonnyL
Råkade ut för att kontrollerna i ratten till stereon slutade att fungera. Däremot fungerade de till telefonen. När jag stängt av bilen och startat den igen så fungerade de till stereon igen. Någon som råkat ut för liknande, kan det vara något glapp i överföringen från ratten (vet inte om det är släpkontakter eller hur det fungerar)?

/JonnyL
av Psyko
JonnyL skrev:Råkade ut för att kontrollerna i ratten till stereon slutade att fungera. Däremot fungerade de till telefonen. När jag stängt av bilen och startat den igen så fungerade de till stereon igen. Någon som råkat ut för liknande, kan det vara något glapp i överföringen från ratten (vet inte om det är släpkontakter eller hur det fungerar)?

/JonnyL
Om du har telefonen aktiverad i Displayen fungerar ju endast rattknapparna till den. För att dom ska fungera till radion får inte telefonen vara aktiv i displayen
av JonnyL
Telefonen var inte aktiverad när jag upptäckte felet, aktiverade den för att se om det var avbrott mellan ratten och instrumentpanelen och då funkade knapparna, och om jag sedan avaktiverade telefonen så fungerade de inte.

/Jonny
Slang ifrån luftfilterburk

Ska inte anslutas till något, är fö[…]

B200ft svårstartad

Har kollat och jag hittar bara en temp givare som […]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]