Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ensomvetallt
började när jag skulle byta skiva, fick ut skivan som vanligt men tog inte emot den nya?

vad är det som gått galet?
vill inte byta ut orginalstereon, visst är det tråkigt att man får bränna på 2x, men ser snyggt ut med orginal.
om jag nu måste hiva ut orginalet, vad kostar en likadan på volvo då?
Begpriserna varierar rätt så mkt på tex blocket!
av mojja
Trodde att du visste allt:) Men skämt åt sido hur svårt kan de vara att söka på jb-skroten eller på blocket eller ringa till reservdelar själv??

//mojja
Användarvisningsbild
av Olle.H
Tydligen ett vanligt fel som lätt kan åtgärdas. Gjorde det själv häromdan på min svågers S40. Ta ut radion. På höger sida skruvar du bort den svarta skenan. Kan vara svår att få bort utan att plastsnäppet på mitten brister men det gör inget i så fall. Bakom skenan finns ett rektangulärt hål. Om du vänder på radion och letar uppåt finns där en bit in en liten svart pryl med en liten svart knapp på, en mikrobrytare. Ficklampa är bra att ha. Om du trycker på den några gånger (mikrobrytaren alltså, inte ficklampan) och liksom motionerar den så är sannolikheten stor att radion sedan tar emot CD:n! Jag hittade denna infon på nätet när jag sökte på SC-805 så det är inget jag hittat på! Lycka till!
av ensomvetallt
mojja...
antagligen så visste du inte heller ett skit, för då hade du väl svarat på någon av dom frågor jag ställde?
Visste inte vad jb-skroten var för något, men tack för tipset och länken som du så snällt delade med dig av när du ändå tog dig tiden att dela med dig av dina erfarenheter här på forumet.

Olle.H
tack för tipset, ska testa med detta direkt i helgen.
ha en bra helg
av mojja
http://www.jb-bildemo.se/ Hoppas att det hjälper.

Hade du skrivit in vilken bil och stereo det handlade om så hade jag ju kunnat leta på blocket åt dig med.

Hade jag vetat vilken stad du bodde i hade jag ju kunnat ringa till volvo reservdelar åt dig eller åkt upp till närmaste skrot och skruvat ur stereon åt dig och montera den åt dig.

Lämna in den på volvo verkstan i din stad o be dom fakturera mig.
så slipper du ju anstränga dig det minsta lilla.

//mojja
av ensomvetallt
Står i överskriften vilken stereo det är :roll:
men men kul att du iafl läser det som står här.
Det svar jag fick av Olle.H är just det svar som man förväntar sig när man ställer en fråga på ett forum.
Istället för att skriva som du gjorde skriv inget alls.
Har sökt men inte hittat det jag ville, så därför lade jag upp en nu tråd.

Du skriver om spridare som kanske läcker. Ett[…]

Ok tack för svar. Satte dit en Beg från[…]

Har försökt hitta mer info om detta. Mul[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Så länge du inte har några vä[…]