Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av wooxer
Då man ständigt vill förbättra det mesta i sin bil så börjar jag fundera på om man ska satsa på Volvo´s cd-växlare eller om man ska köpa en Ipod med tillhörande kablage så det lirar ihop med min HU603 stereo?

Har dålig koll på vad kostanden för de olika alternativen ligger på.

Skulle ju inte förvåna mig om man måste lägga minst 1000:- på bara nödvändigt kablage från Volvo för att få deras växlare att funka till en HU603.

Ser gärna att ni delar med er av era erfarenheter och synpunkter, även kompletta listor på allt som behövs till de olika förslagen :)
Användarvisningsbild
av Cimmen
Jag köpte:
1 Ipod video 30GB för 2500:-
1 Ipodadapter PA11-VOL från USA för att få in Ipoden i stereon (rattknappar funkar) även kabalage medföljer 1050:- + moms m.m 239:-

Är kanon nöjd, dessutom så har adapter en extern ljudingång så man kan koppla in vilken ljudkälla som helst, t.ex. barnens bärbara DVD, svärmors bandspelare m.m...
Användarvisningsbild
av Loner
CD-växlare känns lite förlegat.

En ipod eller en phatbox är väl tidens melodi.

/L
av wooxer
Cimmen skrev:Jag köpte:
1 Ipodadapter PA11-VOL från USA för att få in Ipoden i stereon (rattknappar funkar) även kabalage medföljer 1050:- + moms m.m 239:-

Är kanon nöjd, dessutom så har adapter en extern ljudingång så man kan koppla in vilken ljudkälla som helst, t.ex. barnens bärbara DVD, svärmors bandspelare m.m...
Detta verkar ju vara en bra lösning på det hela.
Men passar alla Ipod´s till detta kablage eller vilken modell kan man använda sig av?
Loner skrev:CD-växlare känns lite förlegat.

/L
När man tänker efter så har du faktiskt rätt i det Loner :)
Användarvisningsbild
av Cimmen
wooxer skrev:

Men passar alla Ipod´s till detta kablage eller vilken modell kan man använda sig av?

/L
All info hittar du på http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=726 passa på att köpa medans dollarn ligger lågt...
av wooxer
Cimmen skrev:
wooxer skrev:

/L
All info hittar du på http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=726 passa på att köpa medans dollarn ligger lågt...
Tackar för tipset :)
Blir nog till att beställa en sådan!
Måsta bara fråga om installationen var krånglig?
Har aldrig rivit i inredningen på V70N nämligen....
Användarvisningsbild
av Cimmen
wooxer skrev:
Cimmen skrev:
wooxer skrev: Detta verkar ju vara en bra lösning på det hela.
Tackar för tipset :)
Blir nog till att beställa en sådan!
Måsta bara fråga om installationen var krånglig?
Har aldrig rivit i inredningen på V70N nämligen....
kolla denna instruktion,,,, http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4619 samma förfarande fast du kanske vill ha ipoden någon annan stans??
Användarvisningsbild
av Cimmen
wooxer skrev:Hittade denna annonsen på Blocket och undrar vad skillnaden mellan USA varianten och Volvo´s egna Ipod lösning är?

http://www.blocket.se/vi/13271452.htm?ca=20_s
Det finns 2 direkta skillnader till USA versionens fördel...

1. ipoden fungerar som vanligt med usa versionen, dvs man kan byta lå m.m direkt på ipoden till skillnad mot volvos där alla knappar är låsta på ipoden och man är mer eller mindre låst till spellistor (6st.), man kan bara byta låt via knapparna på steron/ratten

2. det finns en extra ljudingång på usa versionen, denna ingån finns ej på volvos version.

Jag kör lite olika lösningar. V50 -Brem[…]

Nej, impulsgivare ( vid svänghjul) fanns ej p[…]

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]