- Idag, 18:21
Jag hittat lite gamla slutsteg och en baslåda till en av mina gamla bilar som jag tänkte koppla in i bilen men jag får inte till det.
Det var 20 år sedan jag höll på med det här sist men grabben har visat intresse för det så jag tänkte att få igång det.
Bilen:
V70 2015 med high performance sound.
Jag köpte en kabelsats ifrån BRL som bara skulle vara plug n play men slutsteget startar inte.
Detta kopplas ihop med original-slutsteget som sitter under passagerarsätet.
Kopplad utrustning:
UNIHLCS221ISO - ISO 2 channel high low converter
CT10VL05
Jag har kopplat ihop alla kontakter och convertern lyser där 2st lågnivåkablar kopplas in till input på slutsteget och som jag har förstått det så ska remoten kopplas till slutsteget också.
Detta ska då dra igång slutsteget när bilen startas men slutsteget går inte igång och det verkar som att slutsteget inte får ström.
Någon som har erfarenhet av detta system och kan ge tips på om jag är helt ute och cyklar i mitt kopplande eller har förslag på åtgärd?
Bilelektronik är inte min starkaste sida så tar gärna emot tips.
Det var 20 år sedan jag höll på med det här sist men grabben har visat intresse för det så jag tänkte att få igång det.
Bilen:
V70 2015 med high performance sound.
Jag köpte en kabelsats ifrån BRL som bara skulle vara plug n play men slutsteget startar inte.
Detta kopplas ihop med original-slutsteget som sitter under passagerarsätet.
Kopplad utrustning:
UNIHLCS221ISO - ISO 2 channel high low converter
CT10VL05
Jag har kopplat ihop alla kontakter och convertern lyser där 2st lågnivåkablar kopplas in till input på slutsteget och som jag har förstått det så ska remoten kopplas till slutsteget också.
Detta ska då dra igång slutsteget när bilen startas men slutsteget går inte igång och det verkar som att slutsteget inte får ström.
Någon som har erfarenhet av detta system och kan ge tips på om jag är helt ute och cyklar i mitt kopplande eller har förslag på åtgärd?
Bilelektronik är inte min starkaste sida så tar gärna emot tips.
- By KalleJ