Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Large-s
Är det någon som vet hur man gör sin DVD spelare regionsfri. Jag har en inbygd DVD spelare med skärmari nackstöden på min Volvo XC90 -06 Grejen är den att den är inställd för region 1. Är det någon som vet hur man ändrar detta till region 2 eller hur man gör den helt regionsfri.

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Brezzz
Hallå.
Jag vet inte vilken spelare volvo använder sej av men här är en länk som kanske hjälper.
http://www.videohelp.com/dvdhacks

MVH /Fredde
Användarvisningsbild
av Funk
Har du otur så hjälper det inte att få den regionsfri, då vissa skärmar bara kan visa NTSC eller PAL, inte båda...

Jag har för mig att spelaren i alla fall tidigare var av ett spanskt fabrikat...

Men prova med en regionsfri DVD-skiva, har du ingen så gör en regionsfri kopia med hjälp av DVD-decrypter och testa...

/Thomas
av Large-s
Har prövat regionsfria skivor men det fungerar ej.

Jag tror de använder sig av en fransk tillverkare av DVD spelaren.
Användarvisningsbild
av Funk
Om du kör en regionsfri skiva, vad händer ?

Spanskt/ franskt , nästan samma...

/Thomas
av uffeason
Hade samma problem med min förra XC90 så vid byte till min nya -07a blev det en separat takanläggning från Blaupunkt med 10" skärm, IVOD-1022.
Funkar med alla skivor. Inge tröst för dig men ändå ett råd till de som övervöäger orginal.
Jag är annars stort fan av orginal...
av varri
men om skärmarna bara kan visa NTSC så kan de automatiskt visa PAL, men däremot kan inte en skärm som bara visar PAL visa NTSC, då blir det svartvitt.

Så funkar ju ivf alla andra skärmar/tv-apparaturer, så tror inte Volvo har några speciella fenomen.

Men om du har regionsfria skivor och din spelare inte kan ta det, tar den bärnnda DVDR skivor? Kikat om den måste ha + eller - skivor ? Den kanske bara vill käka ett visst märke osv? Det är inte bara priset per skiva som skiljer, utan det är även kvalitet.
Användarvisningsbild
av elmuppo
RSE skiter i PAL/NTSC. Skärmarna klarar bägge standarder, det styrs helt från DVD spelaren. Har eftermonterat RSE i 2 XC90, men tyvärr har vi inte lyckats ta reda på hur man gör den regionsfria.

Hela kittet tillverkas av VISTEON åt volvo cars.
Användarvisningsbild
av Funk
RSE skiter i PAL/NTSC. Skärmarna klarar bägge standarder, det styrs helt från DVD spelaren. Har eftermonterat RSE i 2 XC90, men tyvärr har vi inte lyckats ta reda på hur man gör den regionsfria.
Enligt en bekant på QAC så fick dom mycket reklamationer från marknader där man använder båda systemen parallellt (t.ex Frankrike) pga att dom bara klarade PAL trots att regionskodningen stämmer.
Detta gällde i alla fall tidiga modeller..

Skall ringa och kolla vad som gäller på senare modeller...

/Thomas
Användarvisningsbild
av elmuppo
Funk skrev:
Enligt en bekant på QAC så fick dom mycket reklamationer från marknader där man använder båda systemen parallellt (t.ex Frankrike) pga att dom bara klarade PAL trots att regionskodningen stämmer.
Detta gällde i alla fall tidiga modeller..

Skall ringa och kolla vad som gäller på senare modeller...

/Thomas
Måste varit väldigt tidiga bilar. Skärm sync och allt styrs
via en kontrollbox som sitter under mitt konsolen.

Jag har frågat utvecklaren för RSE My2005 om han vet om
man kan göra den regionsfri, han sa att det skulle vara möjligt
men vill hröa sig för om man kan gå ut med hur man gör.

//Branx

Köp en elastisk variant av damasken och en p[…]

Brainys V60

Hur har det gått i dialogen kring rostfl&aum[…]

Som säkert många vet så köpe[…]

Smäller höger fram

Det är väl inte så att bromoket s[…]