Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

(PO) Skulle vara trevligt om ni kunde dela med er av era erfarenheter. Tex. Fungerar det bra? Hur gick installationen till, var i bilen monterade ni dekodern,?:-/ var kopplade ni in strömmen, hur mycket jobb var det med antenn etz Bilder är aldrig fel. Kan vara till hjälp.(W) , Från en glad amatör.
Användarvisningsbild
av Kliszow
:roll: Har tittat runt lite på olika forum, och det verkar som om det inte finns någon som med framgång har lyckats installera in tv-dekoder i bilen?:| Kan vara själva Pal-tv mottagaren som är problemet? . Har för övrigt själv lyckats klura ut var jag ska plugga in strömmen till dekodern, det andra problemet är antennen som ev. Är för klen och inte anpassad till ovan nämnda dekoder, antennförstärkare kanske skulle funka? ;-// :?:
Har monterat en digital tv motagare i bilen , visserligen till RSE systemet men det går kanske att aplicera på RTI systemet också om det finns en AV ingång i denna , vilket jag tror att det gör.

Jag har använt en motagare från NETONNET av typ SCART ( art nr :114208)
till denna en ombyggd scart kontakt ( för att annars blir det hane mot hane ) samt en "scart to RCA" kabel .
RCA kabel till AV ingången på DVD spelaren

2 st Antenner från biltema (art : 24-132 DVB-T bilantenn ) med förstärkare .

Detta fungerar i dom flesta lägen helt 100

Leif

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]