Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
Jag har en S70 -98 med RTI, den funkar fint förutom att Trafikmeddelanden inte fungerar. Om man söker efter TMC-kanal så hittar den inget. Är min RTI för gammal så att systemet har ändrats, eller behöver jag en ny skiva? (Den jag har är från när bilen gjordes). Eller är det bara att ge upp att få igång trafikmeddelandena?
av volley
Tjenare,

Gammal post nu, men jag undrar lite hur det gick. Fick du igång TMC?

Funderar just nu på om jag ska dra till med en RTI eller inte på ny bil. Min "killer-app" är att få ett litet övertag mot köerna i Göteborg med omnejd, men om den inte lirar som den ska är det ju lite poänglöst. =)

För er andra, ett par länkar som jag sprungit på under surfandet:
http://www.tmcforum.com/
http://www.vv.se/templates/page3____13681.aspx

Mvh,
volley
Användarvisningsbild
av peterkil
Har nu ägt min C70 T5 coupé 1998 med RTI i ett halvår.
Även min bil kan inte hitta TMC-kanalerna! :shock:
Har köpt de senaste RTI-skivorna för Västeuropa VO 31210151, men fortsatt ingen fungerande trafikinformation.

TMC-mottagaren sitter till vänster under handskfacket, bredvid RTI-skivspelaren/enheten. Detta enligt instruktionsboken för RTI.

Frågor: Hur får man bort panelen under handskfacket för att kontrollera TMC- mottagarens antennkablar, anslutning till RTI etc? Eller är det bättre att montera loss handsfackets "låda" ?
Vad kostar en ny TMC-mottagare? Finns utbytessystem? Vilken verkstad i Stockholm är duktig på RTI?

_________________________________________________________________________________________
Köpte en beg. TMC-mottagare via bildelsdatabasen. Skruvade bort handskfacket och därefter panelen framför framsätespassagerarens knän. Därefter skruvade jag loss TMC-mottagaren, lossade på stereon, drog ut antennsladden från stereon( med ett snöre fastknutet på sladden). Därefter monterade jag den nya TMC-mottagaren , knöt fast snöret i den nya TMC-mottagarens antennsladd, drog i snöret och fick fram antennsladden till stereon.
Skruvade ihop och det fungerade!
RTI-n hittar nu TMC-kanalen 99,3 MHz och trafikmeddelanden kommer upp på skärmen. :lol:

Blir ju lite orolig då jag letar efter en V6[…]

En teori till som jag har funderat på ä[…]

Fel centerhögtalare?

Ja, precis. Så det är något som b[…]

Inte ett skit, sitt lungt i båten Skickat f[…]