Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av wooxer
Sitter här i lite funderingar på hur man ska få lite mer tyngd i ljudet i bilen.

Naturligtvis är ju volvos egna baslåda som man fäller ner i bagaget en bra lösning men jag vet inte om jag vill betala så pass mycket som dom tar för den.

Min tanke var om det fanns någon annan sorts aktiv låda som man kunde gömma under en stol eller liknande..
Har kikat lite på denna modellen från Blaupunkt:
Bild

Men jag vet inte om det går att lösa det rent tekninskt med inkopplingen av denna modell?

Tipsa mig gärna om vad ni har för idéer om hur man kan pyssla ihop det :)

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Loner
Trångt under stolarna...

Koppla in den kan du nog göra på samma sätt som original-baslådan, högnivå från d-stolpe, och ta strömmen från t.ex 12V uttaget

/L
av wooxer
Loner skrev:Trångt under stolarna...

Koppla in den kan du nog göra på samma sätt som original-baslådan, högnivå från d-stolpe, och ta strömmen från t.ex 12V uttaget

/L
Okej... men man kanske kan krångla ner den i reservhjulsbaljan då... eller så får den ju ligga öppet i bagaget!

Ingen annan lämplig placering som ni kan tänka er?
Användarvisningsbild
av Loner
Hur mycket billigare än en originalsub är den där då, för originnel är ju smidig och anpassad för just v70n..

/L
av wooxer
Loner skrev:Hur mycket billigare än en originalsub är den där då, för originnel är ju smidig och anpassad för just v70n..

/L
Denna ligger på ca 1800:-
Skulle ju va om man får tag på en originalsub begagnad för original ligger de la på en bit över 3000:- har jag för mig!
Användarvisningsbild
av Mr 76
Jag köpte en Volvo originalsub i lördags för 1600 kr och den var som i nyskick. Jag fick t.o.m med tillbehören till domkraften, submattan m.m

Tyvärr så har jag ingen kabelmatta dragen så en sådan får inhandlas på Volvo för ca 450 kr, men sedan skall det spelas.... :D

// Mr 76
Användarvisningsbild
av Loner
Härligt! Kul att du fick med smågrejorna till domkraften.

/L
av wooxer
Mr 76 skrev:Jag köpte en Volvo originalsub i lördags för 1600 kr och den var som i nyskick. Jag fick t.o.m med tillbehören till domkraften, submattan m.m

Tyvärr så har jag ingen kabelmatta dragen så en sådan får inhandlas på Volvo för ca 450 kr, men sedan skall det spelas.... :D

// Mr 76
Köptes denna privat eller genom någon bilskrot?
Sedan var jag nere och kikade lite i min bil efter kablage osv.. men undrar vart det ligger om det finns fördraget i bilen!?
Användarvisningsbild
av Mr 76
wooxer skrev:
Mr 76 skrev:Jag köpte en Volvo originalsub i lördags för 1600 kr och den var som i nyskick. Jag fick t.o.m med tillbehören till domkraften, submattan m.m

// Mr 76
Köptes denna privat eller genom någon bilskrot?
Sedan var jag nere och kikade lite i min bil efter kablage osv.. men undrar vart det ligger om det finns fördraget i bilen!?
Jag köpte min privat. Han som sålde den var riktigt pedantisk och lade aldrig ner subben på marken utan la hela tiden mjuka saker som filtar under för att inte repa den.....

// Mr 76

Kolla att inte kolvarna har rostat fast i oken... […]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]