Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av kaktus
Hej
jag tänkte byta ut original radion men hur vet man vilken sladd som är vad? ingångarna på baksidan är numrerdade 1-13 men man vet ju inte vad som är vad. vore hemskt glad för tips på var man kan hitta info.

I Haynes rep. bok står inget.

Radion heter CR-708 (med kassett) och borde väl vara från -91 som bilen, en 745.

Hälsningar
kaktus
Användarvisningsbild
av Sparkz
Skaffa en adapter från volvo till ISO, så slipper du tänka på sånt.
Klipp inte bort kontaktstycket i bilen.
Användarvisningsbild
av volvo
Finns röd färgad och en brevid det är högtalarna, sen en svart gjord en grå eller röd är + om jag minns rätt.
Annars kan du ta en voltometer och testa plus och minus.
Högtalarna ser man vilka som är vilka.
Dom nya stereona passar inte med dom kontakterna som sitter i bilen så du vet det.
Användarvisningsbild
av volvo
volvo skrev:Finns röd färgad och en brevid det är högtalarna, sen en svart gjord en grå eller röd är + om jag minns rätt.
Annars kan du ta en voltometer och testa plus och minus.
Högtalarna ser man vilka som är vilka.
Dom nya stereona passar inte med dom kontakterna som sitter i bilen så du vet det.
Glömde om du vill ha en annan bok om detta så titta hos bibblan kan ha tur att det finns.
av kaktus
tack för svar! jag har ingen voltmeter tyvärr så det där med adapter lät ju bra! visste inte det finns en standard.
har redan köpt en ny sony och det sitter en vit sockel på den med lite flatstift i. är det ISO tro?

Hälsningar
kaktus
av kaktus
tack, jag tar väl med Sonyn till Bilia så får de hjälpa mig.

en annan sak, vet någon hur man bäst drar en separat strömförsörjning till ett slutsteg som skall vara bak i bilen? var går man igenom torpedväggen?

Hälsn kaktus
Användarvisningsbild
av volvo
kaktus skrev:tack, jag tar väl med Sonyn till Bilia så får de hjälpa mig.

en annan sak, vet någon hur man bäst drar en separat strömförsörjning till ett slutsteg som skall vara bak i bilen? var går man igenom torpedväggen?

Hälsn kaktus
vad har du för bil?
av kaktus
jag har en 745a från -91

-kaktus
Användarvisningsbild
av olafixar
kaktus skrev:tack, jag tar väl med Sonyn till Bilia så får de hjälpa mig.

Hälsn kaktus
Jag drog min kabel genom ett befintligt hål vid (under) styrstången...och sedan under mattan i kupén.

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]