Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Arild
Hej har köpt en peugeot 205 och i den satt det en volvo stereo och det var glapp i sladdarna bakom stereon så jag tog ut stereon och plötsligt bröt elen till stereon sen elen kom igång stod på displayen att jag skulle slå in en kod jag testade lite och den låstes den står EEE på displayen min tjej hade haft en liknande och sa att hon kunde koden, jag undrar nu hur jag kunna få en chans till att slå in koden har testat att bryta strömmen i flera timmar och trycka in alla knappar samtidigt men det hjälpte inte
Hälsningar Arild
Användarvisningsbild
av Statsminister
Är inte detta ett stöldskydd? Alltså att du måste ha en unik kod som stereon är programerad med? Alltså typ som en pinkod på ditt simkort.
av Frigge
Arild skrev:Hej har köpt en peugeot 205 och i den satt det en volvo stereo och det var glapp i sladdarna bakom stereon så jag tog ut stereon och plötsligt bröt elen till stereon sen elen kom igång stod på displayen att jag skulle slå in en kod jag testade lite och den låstes den står EEE på displayen min tjej hade haft en liknande och sa att hon kunde koden, jag undrar nu hur jag kunna få en chans till att slå in koden har testat att bryta strömmen i flera timmar och trycka in alla knappar samtidigt men det hjälpte inte
Hälsningar Arild
Det du måste göra är att låta stereon vara på tills "code" kommer fram.
Hur lång tid det tar beror på hur många ggr man slagit fel kod.
Kan ta 10 min och det kan ta 3 tim men det finns ingen genväg.
av thunder and lightning
tror bilen ska stå med tändningen på i 2 timmar och då får man 3 nya försök, om du tror dig kunna koden då alltså!

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiva[…]

Samma läge här. C30 -08 2,0d Bytte batt[…]

Hej På vissa 940 så blir dörrsido[…]

Jag ser felkoden ECM-720A "ECM / Immobilize[…]