Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Anbo32
Min RTI är för mörk. Den växlar mellan ljus och mörk (dag och nattinställning) som den skall men den är för mörk i båda lägena vilket ger som resultat att jag knappt kan se skärmen när det är sol och dagsljus.

Jag kan ana att problemet har att göra med att jag bett om en mjukvaruuppdatering till "alla" mina elektronikkomponenter och jag har hört att det kan finnas koppling till bakspegeln och ljusmätaren däri (verkar troligt men är det sant?).

Hur som helst, kan jag åtgärda detta själv på något sätt? Jag har TV med RTIn och provade att höja kontrasten med fjärrkontrollen men det hjälpte inte. En justering på verkstaden lär ju åtgärda det hela men det tar ju tid...

Någon som råkat ut för samma sak?
av Anbo32
En komplettering / gissning till föregående beskrivning; med reglaget för "Instrumentbelysning" kan jag justera ljusstyrkan på instrumenten + RTIn. Det verkar som om den inte ger tillräckligt med "kräm" (dvs spänningen blir för låg; det är för mycket motstånd i reglaget. Felet sitter "gissningsvis" inte i RTIn utan i reglaget. RTIn och instrumentbelysningen är därmed båda för svaga.

Är det någon som känner igen detta...?

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]