Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
Japp hur gör jag det? Fanns ingen på Volvo som kunnde svara på det då alla hade ledigt. En kille på Rejmes sa att det var Navtech som höll i det men på deras hemsida så hittar man inga uppdateringar till Volvo!
Användarvisningsbild
av A80TD
Vad jag vet så finns det inget annat sätt än att skaffa en ny sats med skivor. DVD eller CD beroende på årsmodell. De tycks komma ut en gång per halvår och är rätt så dyra att köpa. :(
av Dykaren
A80TD skrev:Vad jag vet så finns det inget annat sätt än att skaffa en ny sats med skivor. DVD eller CD beroende på årsmodell. De tycks komma ut en gång per halvår och är rätt så dyra att köpa. :(
Ok, det låter ju helt otroligt Dvd:n ligger ju på 2500kr :-(O) Jävla sett av Volvo om så är fallet iaf.
av Frigge
Det enda sättet att uppgradera är att köpa ny skiva.
Saknar du ngt spec på skivan ?
Beroende på hur gammal skiva du har så kanske det inte tillkommit mycket nytt på den nya.
av Dykaren
Frigge skrev:Det enda sättet att uppgradera är att köpa ny skiva.
Saknar du ngt spec på skivan ?
Beroende på hur gammal skiva du har så kanske det inte tillkommit mycket nytt på den nya.
Nja saknar och saknar, bilen är från 2003 och på 4 år så har det ju hänt en hel del med vägnätet. Helt otroligt att man ska behöva köpa en ny skiva, det borde ju gå att som med tex Navman och Garmin mm bara ta hem en uppdatering eller rättare sagt Rti:n borde ju kunna ta imot det automatiskt.
Användarvisningsbild
av eslund
Kolla på Ebay.. Där finns rätt många som säljer RTI skivor för vettiga pengar (original så klart)
av Frigge
eslund skrev:Kolla på Ebay.. Där finns rätt många som säljer RTI skivor för vettiga pengar (original så klart)

Nja, då skulle jag nog hellre lägga pengarna där jag vet att jag får det jag betalar för. Finns mycket oseriöst på E-Bay osv.

Vet inte om jag tycker det är spec dyrt med nya kartor, du får ju hela Europa för 2500:- och dom flesta eftermarknads systemen är inte så spec mycket billigare för det man får.
av Dykaren
CarMan skrev:
Bagar´n skrev:Finns på blocket http://www.blocket.se/vi/10428378.htm?ca=12_s

//Pera
ja det finns ju en hel del stöldgots på Blocket
Om du menar att det är stöldgods i annonsen som du quatar till så är det väl lite väl fräckt eller? Har du bevis för det? Det är ju faktiskt förtal om det inte stämmer!
Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]

Blöddrande Motor

Hejsan! Körde nyligen min husvagn för l[…]

Svarar mig själv efter lite googlande…[…]

Ett nytt batteri borde ju inte laddar ur på[…]