Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ToxicSmoke
Hej!
tänkte koll med er är det någon som vet om jag köper allt komplett kommer det gå att installera den då i min volvo S60 2006a?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
2011 köpte jag min V70, den hade då RTI som jag plockade bort och sålde till en här på forumet och han lyckades tydligen få igång den, kommer dock inte ihåg förutsättningarna.
Men varför vill du ha en antik navigator med rötter i 1990-talet, den är ju inte direkt smidig att använda då den saknar pekskärm, den manövreras ju med en speciell knappsats på ratten. Kartorna laddas via DVD-skivor, och ska du ha aktuella kartor kostar det också en slant.
av andersuw
Den må vara gammal men jag föredrar ändå RTIn i min 02:a framför en lös GPS (t.ex. den lösning med Navigon på iPhone 6s som jag kör med när jag hyr bil): Större skärm, stor detaljbild när man närmar sig en situation där man behöver agera, bättre GPS-signal, bättre ljud (om man inte kör ut ljudet från den lösa GPSen i högtalarna via stereon), inget krångel med att ordna TMC-förbindelse, manövrering via rattknappar och inget krångel med att plocka ur telefonen/GPSen och sedan sätta tillbaka den när man parkerat.

Manövrering via pekskärm på en lös GPS är inget jag ger särskilt mycket för. Det är särskilt dåligt om man behöver göra något med GPSen under körning, t.ex. välja ny väg på grund av ett TMC-meddelande om att det råder köbildning på den väg man ursprungligen tänkt köra.

Kartorna är mycket riktigt dyra om man köper dem hos sin Volvo ÅF. Men det finns ju andra kanaler, t.ex. ebay.
Senast redigerad av 2 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
av andersuw
ToxicSmoke skrev:Hej!
tänkte koll med er är det någon som vet om jag köper allt komplett kommer det gå att installera den då i min volvo S60 2006a?
Ja, såvitt jag vet går detta att eftermontera. Det är dock en hel del pyssel med att hitta och montera allt som behövs och du behöver mjukvara från Volvo för att få allt att funka som det skall. Vet inte hur mycket den kostar men det är ju bara att kolla med närmsta ÅF.
OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]