Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av johnyf
Gäller volvo v50 -06 performance enheten.

Jag dör av det fruktansvärda ljudet i bilen. har forskat lite om alla olika "ljud paketen" men kommer inte riktigt fram till det jag behöver hjälp med i alla trådar.

jag undrar om man kan sätta in en 12" mds låda i bagaget och slutsteg ihop med performance enheten skulle gärna vilja köpa något bättre till bakdörrarna och möjligtvis fram också då.

men går det att koppla in ett eftermarknads slutsteg och baslåda utan några problem med huvudenheten?.

Har väldigt liten erfarenhet av inkoppling av ljud i bilar därför jag söker hjälp av er lite mer inbitna gubbar
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kopierar in mitt egna inlägg som jag skrivir 29/2.

Den stereon låter sådär skoj, men om du gör som jag gjorde, ett par originaldiskanter fram i a-stolpen samt i bakdörrarna så har man ett helt ok ljud. Tror dock jag fick med bättre högtalare fram när jag bytte till de nyare (-08) dörrsidorna för det är stor skillnad mot när den köptes, riktigt stor.

De har en dekal på baksidan som talar om vad de är i för segment
Gul = Premium sound
Blå = High performance
Vit = Performance

Jag har blå nu och är supernöjd, monterade först vita och de var inte lika vassa

Har skrivit lite om det i garagetråden nedan

Har du nära till en skrot? Blir billigast så

Skulle själv aldrig bara sätta in en baslåda som bara sminkar det andra dåliga ljudet, upp med kvalitén först

Har du stereoknappar på ratten?
av johnyf
nej jag har inga stereo knappar på ratten.

ok va mest intresserad ifall det gick att koppla in en baslåda via stereon.

får nog allt bli att uppgradera högtalarna först och sen baslådan.

har nämligen 2 baslådor för mycket så tänkte jag får ha en till volvon iallafall så därför jag är så nyfiken på det.
av johnyf
Micce1980 skrev:Kopierar in mitt egna inlägg som jag skrivir 29/2.

Den stereon låter sådär skoj, men om du gör som jag gjorde, ett par originaldiskanter fram i a-stolpen samt i bakdörrarna så har man ett helt ok ljud. Tror dock jag fick med bättre högtalare fram när jag bytte till de nyare (-08) dörrsidorna för det är stor skillnad mot när den köptes, riktigt stor.

De har en dekal på baksidan som talar om vad de är i för segment
Gul = Premium sound
Blå = High performance
Vit = Performance

Jag har blå nu och är supernöjd, monterade först vita och de var inte lika vassa

Har skrivit lite om det i garagetråden nedan

Har du nära till en skrot? Blir billigast så

Skulle själv aldrig bara sätta in en baslåda som bara sminkar det andra dåliga ljudet, upp med kvalitén först

Har du stereoknappar på ratten?

Du råkar inte veta storlekarna på högtalarna som sitter i bilen? :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Njae har inte storleken på högtalarna, tänkte mest att man kan byta till samma fast bättre. Typ plocka från skroten alltså. Har du farthållare på ratten har du garanterat fördraget till rattknappar med, monterade det på min och har säkert en till liggandes, pm:a vid intresse
av johnyf
Micce1980 skrev:Njae har inte storleken på högtalarna, tänkte mest att man kan byta till samma fast bättre. Typ plocka från skroten alltså. Har du farthållare på ratten har du garanterat fördraget till rattknappar med, monterade det på min och har säkert en till liggandes, pm:a vid intresse

japp har kollat lite efter lite högtalare på MDS. japp farthållare har jag på ratten

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]