Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej! Min hu850 krånglar så får inte ut nått ljud överhuvudtaget.
Planerat att byta till en vanlig 1din stereo.
Vill dock ha kvar min gps!
Måste ju på något sätt få denna att funka utan originalstereon, vad är det i den som gör att gps:en startar?
Bak på min hu850 finns ju en rund kontakt till gps:en med 8 hål, ingen som har koll på vart dessa går till i stereon?

Fruktansvärt tacksam för svar! :)

Mvh Lukas
LukeliDukeli skrev:Hej! Min hu850 krånglar så får inte ut nått ljud överhuvudtaget.
Planerat att byta till en vanlig 1din stereo.
Vill dock ha kvar min gps!
Måste ju på något sätt få denna att funka utan originalstereon, vad är det i den som gör att gps:en startar?
Bak på min hu850 finns ju en rund kontakt till gps:en med 8 hål, ingen som har koll på vart dessa går till i stereon?

Fruktansvärt tacksam för svar! :)

Mvh Lukas
Jag tror inte det finns något i stereon som förhindrar RTIn från att starta (med reservation för att jag inte testat själv). Kabeln med den runda kontakten förmedlar ljudet från RTIn till stereon som i sin tur skickar det till högtalarna. Det finns ju också en mutefuntion för det vanliga stereoljudet när RTIn har något på hjärtat men det är möjligt att det sköts via CAN-nätet, vilket går via andra kablar. Hur som helst misstänker jag att det du främst får bekymmer med om du byter ut HU-850n mot något som ej är Volvoanpassat är ljudet från RTI-systemet. Om jag var i dina kläder skulle jag nog se mig om efter en begagnad HU-850 eller någon som kan reparera den du redan har.
OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]