Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av kemis
Är det någon av er som testat en MOST-Adapter Digital Fiber -> Lågnivåadapter för att kunna ansluta en extern förstärkare?
Finns ju ett par olika lösningar som de påstår ska passa, men ingen har kunnat verifiera att det verkligen gör det utan snarare tvärt om!

Så är det någon av er där ute som testat detta. Skriv gärna en liten kommentar vad ni hänvänder för utrustning, hur det funkar och hur ni gått till väga.

De MOST adaptrarna som jag hittat och som ska passa är:

mObridge DA1, D2 samt även D3
http://www.mobridge.us/products/most-di ... nk-pre-amp

Audison Bit DM
http://www.audison.eu/bitdmi

Ska vara samma typ av adapter dessa två och med en optisk utgång som man kan dra vidare till en DSP och förstärkare.

Högnivålösningar har jag redan koll på så det är MOST adapterlösningar jag söker information om med ljus och lyckta!

Har själv en Volvo XC60 -11 med high Performance anläggningen.
Det känns ju hyffsat dyrt att sätta dit en adapter för 5000kr istället för att tjuva högnivå. Blir det så stor ljudkvalitets skillnad eller är det fler fördelar?

Jag är själv på gång att montera ett slutsteg/baslåda i min V60, men har tänkt att ta högnivån ifrån bakhögtalarna.

.
Good day.
I buy MOST-RCA adapter here in Russia. In arsenal existing MOST-TosLink, but in my planning "as cheaply as possible" scheme TosLink will unnecessarily. Anyway, in contrast with mObridge and Audison (yeah, good companies) it's cheap but not so beautiful in appearance :roll:
For now i know two success install on volvo xc60, one of this on "premium sound". I'm bit lazy, but think will be to ready for installation on May. Hope everything goes without problems :shock:

Regards,
Andrey

Själva frågeställningen var ju fle[…]

Har haft vibrationer från bakvagnen ett tag […]

Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]

Behöver jag byta belägg och skivor?

Håller med, det räcker att typ ko[…]