Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
Tidigare har man kunnat växla bland Spotify spellistor med knapparna på ratten, nu kan jag endast växla låt som ligger på en och samma spellista.
Vad har hänt? Kan det blivit efter den senaste iOS versionen?
Enormt störande att man numera måste plocka upp telefonen när man vill växla spellista.

// V70 -14 med HP-stereo (heter det så?)
Användarvisningsbild
av perin
Jodå, det har fungerat. Med blåtand. Kommer inte exakt ihåg knapptryckningarna men har för mig om att det var att hålla "Exit" knappen intryckt någon sekund för att backa i "spellistan".
Användarvisningsbild
av perin
Testade själv ikväll och när man håller Exit intryckt så kommer man till inställningar till vilket Media man vill spela upp.
Faan, jag blir galen på det här. Man börjar ju tro att man drömt att det ska fungera.
Användarvisningsbild
av perin
Efter att åkt en liten längre sträcka i bilen idag och lyssnat på Spotify så fanns muskelminnet där hur jag gjort tidigare.
-Snurra på hjulet på ratten och man kan bläddra bland låtarna på aktuell spellista.
-Ett snabbt tryck på hjulet och markerad låt spelas upp.
-Ett längre tryck på hjulet och du "backar" i trädstrukturen bland låtlistorna.

99.99999 % säker.

Tycker det är märkligt att det inte är mera kommentarer till det här.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Så gör man för att välja mp3 på usb minne.
Användarvisningsbild
av perin
Magnus-B skrev:Så gör man för att välja mp3 på usb minne.
Har kört via blåtand. Suck.
Det är så förbannat omständigt att hålla på och plocka med telefonen när man ska byta lista.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Hade man bara kunnat bläddra bland låtarna i Spotify spellista hade jag varit nöjd.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Har inte fungerat för mej för det var det första jag irriterade mej på när jag "kört in mej" i min bil.
Tror det går med kabeln i "eller nåt sånt" det fungerar precis som du säger med usb eller hdd iaf.

..Lite irriterande dock att det inte är tom[…]

Backspeglar ändrar inställning

Eftersom det är höger ibland och vä[…]

"Sentry mode" kamera?

Hej. Jag funderar att skaffa en kamera som har Tes[…]