Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Finns det möjlighet att importera/införa fartkameravarning i min "gamla" navigator?
Användarvisningsbild
av mrgrannie
Japp.
Jag har importerat dom via USB sticka.
Finns beskrivet i manualen om jag inte missminner mig.
Kamerafilen laddas ner från nätet. Googla på farkamera + volvo + RTI

//Henrik
av mikebike
Nu har det gått ett tag sedan jag laddade fartkamerafilen i navigatorn, men det var först under Julhelgen jag fick tillfälle att testa detta på allvar.
Går det att justera volymen på "Big ben"?
Det var en smula störande på 41:an klockan 2 på morgonen när baksätespassagerna försökte sova. :roll:
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Mina senaste Volvos har haft fartkamerorna inlagda från fabrik.
Uppdateras det med nya kameror när man uppgraderar kartorna framöver eller måste man själv uppdatera detta?
Användarvisningsbild
av leiwi
Henrikx2 skrev:Mina senaste Volvos har haft fartkamerorna inlagda från fabrik.
Uppdateras det med nya kameror när man uppgraderar kartorna framöver eller måste man själv uppdatera detta?
Fartkameror ingår i kartuppdateringen men på grund av att uppdateringarna ärså gamla när dom publiceras till oss så vill många uppdatera kamera filerna till aktuella .
Och detta går jusom sagt väldigt smidigt via en USB sticka :D
av andersuw
mikebike skrev:Fast det är lite irriterande att den larmar och båda håll, och ljudnivån är alldeles för hög.
Möjligen skulle ljudnivån kunna styras via den volym man sätter för röstvägledning i navigatorn. Men jag är långt ifrån säker på att det funkar så. På MY -12 är det däremot enligt manualen möjligt att välja mellan fyra olika typer av varningsljud när man närmar sig en POI av ett visst slag. Kanske det kan hjälpa något. På min egen bil (MY -15) finns det såvitt jag kan se bara ett ljud (ett pling) att tillgå.

..Lite irriterande dock att det inte är tom[…]

Backspeglar ändrar inställning

Eftersom det är höger ibland och vä[…]

"Sentry mode" kamera?

Hej. Jag funderar att skaffa en kamera som har Tes[…]