Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Marcuslindholm
Finns säkert massa sånna här trådar och diskussioner på forum, men hittar ingen med sånt slutsteg med samma "inställningar" som mitt Bild
Är nåt från Andersson som jag köpte för att koppla till baslådan, som är en 12 tum 300w.
Men ska koppla både baslådan och högtalarna i hatthyllan så att de drivs av slutsteget. Behöver hjälp med att ställa in så att det låter som bäst, och vart jag ska koppla in hatthyllan/baslådan i antingen front eller rear.
Ser ut som på bilden
Bild
av benka1
Rear till baslådan för där har du lågpass filter 50-120 hz,front till hattyllan pröva ställ high pass på 120 o uppåt tills du får bra attack i hatthylle högisarna....
av Alx
Kolla hur mycket volym du har på stereon som max och vrid ner 20%. Sen justerar du gainen tills du börjar höra distorsion och vrider ner där med typ 10%. 0-6-12 ska stå på 0. Det är basboostern
av benka1
Beror vad du vill ha högst volym på,gain är alltså hur mycket volym du får ut på högtalarna max gain på subben ger säkert dist om du har hög volym på stereon(gain) osamma på frontarna,bara pröva sig fram som blir bäst.. :lol:
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]