Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan!

Nu är de så att jag ska koppla in ett hög till låg filter i min V70N via dess diskanter bak.
Skulle behöva en remote kabel då till denna MDS låda med sitt inbyggda steg. Många säger
de att jag kan dra en kabel direkt från ett cigguttag. Exempelvis det jag har i mittkonsolen
till de som sitter i baksätet.

Nu till min fråga... Kan jag dra en kabel direkt från ett sådant cigguttag och är de då + eller
är de - jag ska ta? Sen kan man man verkligen använda 12v som remote? Hört några prata om
sina 5V som remoten brukar ligga på.

Tack för svar!
Användarvisningsbild
av DooZeR
ThunderAce skrev:själv skulle jag dra en remote från en av stereons komponenter, annars drar du igång lådan även när stereon är avstängd
Okej ja jo de vet jag!:) kör dock aldrig utan stereon igång haha:) men kan man göra så med cigguttaget? 12v på remoten?
12V för remote från cigguttaget funkar, men om du ändå ska gräva där så kan du väl koppla in kabeln bak i stereon

Eller du kanske tänkte koppla in i cigguttaget som är i bagaget?
Användarvisningsbild
av DooZeR
ThunderAce skrev:12V för remote från cigguttaget funkar, men om du ändå ska gräva där så kan du väl koppla in kabeln bak i stereon

Eller du kanske tänkte koppla in i cigguttaget som är i bagaget?

tänkte se om ja fick till de i mittkonsolen ju för tyckte de va bökigt att få ur acc enheten sist :/ Hade tänkar på att använda det i skuffen men eftersom de är konstant ström där så går de inte utan att lådan hade dragit slut på batteriet :(
Ska du plocka bort AC panelen så har du inte mycket kvar att plocka bort stereon soå kan du koppla in allt där

Kika på denna så ser du hur det funkar

Användarvisningsbild
av DooZeR
ThunderAce skrev:Ska du plocka bort AC panelen så har du inte mycket kvar att plocka bort stereon soå kan du koppla in allt där

Kika på denna så ser du hur det funkar

Jo den har kikat på innan:) har monterat in en aux adapter från vparts bakom den :) men vet ej vilken kabel bakom stereon jag ska in på för att då få en fungerande remote?:/

Därför tyckte jag att de va lättare med cigguttaget :oops:
Användarvisningsbild
av DooZeR
ThunderAce skrev:Kika i denna tråd, på första bilden ser du en grön kontakt som sitter i streon, den röda kabel
där kan du köra som remote, den kabel går via tändningslåset så stereon får ström

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&p=952000
Aha men va bra!:) ska bara få tag på såna som man tjuvar sig in på kablar på mekonomen. Vet ej va de heter för vill helst inte klippa av kabeln :p
För att vara säker på att ingen innan dig har pillat på kablarna så kan du mäta med multimeter.
När du plockat bort stereon mät på den kabel med och utan tändning så ser du att den funkar.

Vet inte vad mekonomen kallar de men biltemas heter skarvklämmor
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000018398/
Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen Ja[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Løst. Samme fjær som V90. Har alle […]

Naturvårdsverket.se EU-förordningen &[…]

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]