Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
hmmm.... ??:-/

Undrar hur du har tänkt och stoppa in in dubbel DIN strereo i en volvo av den typen du skriver om för
det finns inte så mycket plats där, plus att det mesta AC relaterade funktioner, backvarnare med mera
går via den displayen också

Tror att den är ganksa omöjligt det du tänker.

Det är bättre då att du köper en Volvo original Blåtand och eftermonterar, tror inte du lyckas på nåt annat sätt

Sök på forumet det har diskuterats tidigare så kan du läsa lite mer om detta.
Användarvisningsbild
av P210
Har du AUX är bästa sättet att köpa SONY BT-lurar med "lös" dongle, lurarna behöver du inte men sändaren har 3,5mm hörlursutgång, den och en dubbelhanes 3,5" kontakt in i AUX ingången sen är det klart!
Enda nackdelen är att en del inte går ladda samtidigt som de används, kolla upp det!
Bild
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ThunderAce skrev:hmmm.... ??:-/

Undrar hur du har tänkt och stoppa in in dubbel DIN strereo i en volvo av den typen du skriver om för
det finns inte så mycket plats där, plus att det mesta AC relaterade funktioner, backvarnare med mera
går via den displayen också
Precis, V70N -07 var den sista modellen där du kunde byta stereo, för den var en egen enhet med display o reglage, där kunde du enkelt montera tex en dubbel-din stereo . Klima och övrigt hade också en egen panel.

Bild
av matte75
P210 skrev:Har du AUX är bästa sättet att köpa SONY BT-lurar med "lös" dongle, lurarna behöver du inte men sändaren har 3,5mm hörlursutgång, den och en dubbelhanes 3,5" kontakt in i AUX ingången sen är det klart!
Enda nackdelen är att en del inte går ladda samtidigt som de används, kolla upp det!
Bild
Denna kan laddas samtidigt :

http://www.prisjakt.nu/product.php?p=1687341

Kör själv med den. Funkar perfekt.
149kr är ju lagom pris dessutom.
av Arnold
Jag kopplade in mobilen till AUX-uttaget. Till musiken fungerar det bra. Men när jag använde mobilens GPS small det till i högtalarna så man höll på att flyga upp i taket varje gång GPS:ens röst kom in.
Användarvisningsbild
av P210
Arnold skrev:Jag kopplade in mobilen till AUX-uttaget. Till musiken fungerar det bra. Men när jag använde mobilens GPS small det till i högtalarna så man höll på att flyga upp i taket varje gång GPS:ens röst kom in.
- Sänk volymen på GPS:en?
av Arnold
P210 skrev:
Arnold skrev:Jag kopplade in mobilen till AUX-uttaget. Till musiken fungerar det bra. Men när jag använde mobilens GPS small det till i högtalarna så man höll på att flyga upp i taket varje gång GPS:ens röst kom in.
- Sänk volymen på GPS:en?
Då hör jag inte körinstruktionerna. Eller menar du att jag ska höja på stereon istället?

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]

HJÄLP!! Min sambos Volvo v70 2.4 automat 20[…]

760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]

Idag är det första gången jag r&ar[…]