Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

PTS hemsida kan man nu läsa att från första oktober 2006 får FM-sändare med låg uteffekt användas fritt utan tillstånd. Dessa små sändare kan användas för att överföra ljud trådlöst på korta avstånd från till exempel MP3-spelare till vanliga FM-radiomottagare.

Undantaget från den tidigare tillståndsplikten har godkänts av EU och PTS styrelse har fastställt föreskrifter om undantag för sådana sändare.

För att FM-sändare med låg uteffekt ska få säljas och användas i Sverige måste de uppfylla gemensamma europeiska krav. Det innebär bland annat att de ska vara CE-märkta.
Användarvisningsbild
av G-kraft
var kan man köpa sådana fm, sändare...??
Användarvisningsbild
av Loner
Den där med inbygd MP3 spelare var ju rätt tänkt, men dom har glömt displayen...

En sån har jag väntat på länge...

/L
Användarvisningsbild
av Corpus E
Finns även att köpa på teknikmagasinet.
Har haft en sedan i sommras och den fungerar perfekt
Användarvisningsbild
av eslund
Skulle vilja ha en FM-sändare med USB plug, som man hade kunnat koppla en extern 2.5" HDD till.. Då hade man fått en Volvo jukebox i miniatyr.. (Dock utan styrning från radion)
av hotdog
nån som kan säga vad man ska ha inom detta område? Det verkar ju finnas en uppsjö av FM-sändare. Jag såg i ett reklamblad från bilia att de just nu sålde sändare för 199 istället för 399:- Nån mer som såg vilken det var och ev. vet om det är bra grejer.....? kan man hitta tester på denna typ av produkt?

MVH
daniel
Användarvisningsbild
av Loner
Jag har den där via som "volvo" säljer, och det är ingen höjdargrej, men om denär bäyttre/sämre än andra vet jag inte, den ger ett lite burkigt ljud.. diskanten saknas.

/L

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]