Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Tuna
Hej.

Har köpt en center till min xc70. stod i annonsen att det var en premium men det sitter en blå etikett på den.

Som jag har förstått det så gäller följande:

Vit etikett = Performance
Blå etikett = High Performance
Gul etikett = Premium

borde således vara en gul etikett på den som jag köpte. Googlade lite på det hela och kollade bla bildelsbasen och kunde inte hitta en enda centerhögtalare på hela nätet som hade gul etikett . Även när jag söker på det artikelnummer som det ska vara på premium centern får jag fram flera högtalare med blå etikett.

Någon som kan reda ut det hela ?
av s6025t
Vad är det till för årsmodell? De äldre bilarna har bara 25Watt till centerhögtalaren från den inbyggda förstärkaren i stereon de nyare har samma effekt 5*130 till alla högtalare även centern
av Tuna
Det är en 02:a . Nu har jag som sagt dålig koll på det här med högtalare, men det är väl bara vissa modeller av stereo som kan spela med center , exempelvis kan inte 603:an göra det utan man lär upp på en 803:a.
Men man borde väl kunna ha ett High Performance med en 803 och center ? eller är jag ute och cyklar ?
Kan det inte vara själva kvalitén på högtalaren som skiljer , är det inte så med de andra högtalarna ?
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]