Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Ugbugg
Finns HU-603 som premium? Ser ut som det bara är HU-8xx som finns i detta paket. Fast jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
av Loner
Ugbugg skrev:Finns HU-603 som premium? Ser ut som det bara är HU-8xx som finns i detta paket. Fast jag kan ha fel.
Du kan ha 603:an som HU i ett premium paket, men jag tror nog att dom allra flesta som kostade på sig premium systemet även köpte till 803:an.

/L
av Ugbugg
Loner skrev: Du kan ha 603:an som HU i ett premium paket, men jag tror nog att dom allra flesta som kostade på sig premium systemet även köpte till 803:an.

/L
Har nämligen HU-603'an och premium-dörrar. Köpt bilen begagnad, välutrustad och har i stort sett allt.
Har inte lyssnad och jämfört med High perf. men ljudet i min bil tycker jag håller hög klass.

Finns det något "enkelt" sätt att kolla om det är prem. eller high perf? Typ något klistermärke nånstans där det står premium eller high performance? :D
Användarvisningsbild
av Loner
Ugbugg skrev:
Loner skrev: Du kan ha 603:an som HU i ett premium paket, men jag tror nog att dom allra flesta som kostade på sig premium systemet även köpte till 803:an.

/L
Har nämligen HU-603'an och premium-dörrar. Köpt bilen begagnad, välutrustad och har i stort sett allt.
Har inte lyssnad och jämfört med High perf. men ljudet i min bil tycker jag håller hög klass.

Finns det något "enkelt" sätt att kolla om det är prem. eller high perf? Typ något klistermärke nånstans där det står premium eller high performance? :D
Finns en del bilar med premiumdörrar fast dom bara har performance eller high performance..
Du får helt enkelt lossa dörrsidan och se hur många element som är där. om du inte med örats hjälp kan komma fram till om det är 2 eller 3.

/L
Användarvisningsbild
av Cimmen
Väcker liv i denna gamla men intressanta tråden.

jag har lite frågor som jag behöver reda ut.

Har en V70-04 HU-603 Preformance (standard) ej premium dörrsidor.

1: Är det fördraget kablar till ett PA-300 eller vad behövs förutom själva steget.

2: Om jag monterar ett PA-300 anväds stereons slutsteg då eller endast PA-300?

3: Blir det nån märkbar bättre skillnad genom att endast sätta dit PA-300 och använda standard preformance högtalare.

4: Är det någon som har använt PA-300+HU-603 och coaxialhögtalre från typ Infinity, om hur upplevdes skillnaden.

5: i min bil så sitter det nån form av diskantgaller i framdörrarna uppe framför dörröppnaren, går det att använda till en diskant eller vad är meningen med gallret?

Kim
av OC-RA
1. Kablarna som är fördragna är ström och jord kabel. Du behöver styr och högtalar kabel också.
2.
3.
4.
5. Det sitter original diskanter bakom, det kan du testa själv med hjälp av fader/balance ratten samt bas/discant ratten.
Användarvisningsbild
av Loner
1: Nej oftast inte.

2: Endast PA förstärkaren används

3: Ja

4:

5: I äldre årsmodeller sitetr det en diskant där, i nyare så är det bara en "dummy"

/L
av OC-RA
5. Sorry det visste jag inte, jag trodde alla hade diskanter.Men jag har bara haft -00 och -02 så det förklarar ju det hela.
Användarvisningsbild
av Loner
5) Var väl 04 dom försvann och det blev 2vägare nere i dörren istället.

/L
av OC-RA
5. Är det bättre eller? Beror det på att installationen blir billigare för volvo eller finns det något annan anledning?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Reparera läckande AC

Kör med den billigaste bara. Båda m&au[…]

Här är ju justerbara IPD toe-rods.. :-)[…]

Bagageluckan på bilen har börjat kr&ari[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

En olycka kommer sällan ensam. Vid byte av ge[…]