Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev:Behövde själv inte ladda in ny mjukvara, fungerar utmärkt ändå.
Väcker liv i denna debatt..
Jag har fått höra att mjukvaran ställer om EQ'n i HU för att bättre passa PA-förstärkarens egenskaper....

sant eller falskt?

/L
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Som nybliven ägare till en V70n -03 så är jag tv nöjd med ljudet (även om allt naturligtvis kan bli bättre). I min gamla volvo (850T5) så hade jag tagit bort orginal stereon & ersatt den med en Pioneer mp3 spelare på 4x50w.

Ljudet i V70´n är som sagt ok...MEN, till skillnad från Pioneer spelaren så verkar dessa volvo orginal spelare (tillverkade av Alpine??) INTE vara lika bra på att acceptera brända skivor. Hade aldrig detta problem med min Pioneer (& den fick spela många brända skivor). Nu så har jag av 5st skivor hört hackande ljud från 3 av dem på min HU-603 (jag använder samma skivor/märke & bränner med samma program, dator & hastighet som förut).

Pioneer är ju vad jag vet kända för att läsa ALLT utan problem.

Någon som har liknande erfarenheter? Vill gärna behålla HU-603 stereon om jag kan, för ljudet är ju ändock ok.

ps. Varför i all friden tillverkar de en stereo med kasett spelare som HU-603 trots allt har? Idag använder ingen kasetter & vad jag vet inte 2003 heller!?!? Är det för att tillfredställa pensionärs kunderna?
Användarvisningsbild
av Cimmen
V70BiFuel03 skrev: ps. Varför i all friden tillverkar de en stereo med kasett spelare som HU-603 trots allt har? Idag använder ingen kasetter & vad jag vet inte 2003 heller!?!? Är det för att tillfredställa pensionärs kunderna?
Min farfar hade en hel hög med dansbands-band men sen när han bytte bil (740-V70) så upptäckte han att den hadde en 6 skivors växlare så nu kör han bara med växlaren, fast jag fick ladda den med skivor.. :lol:
av S60AWD2.5T
Loner skrev:
frilins skrev:Behövde själv inte ladda in ny mjukvara, fungerar utmärkt ändå.
Väcker liv i denna debatt..
Jag har fått höra att mjukvaran ställer om EQ'n i HU för att bättre passa PA-förstärkarens egenskaper....

sant eller falskt?

/L

Branx har koll på detta ....tror jag :roll:
Användarvisningsbild
av Cimmen
Väcker liv i denna tråden...

Kan någon förklara för mig vad mjukvaran som ska installeras med ett PA steg gör/har för funktion???
av S60AWD2.5T
Cimmen skrev:Väcker liv i denna tråden...

Kan någon förklara för mig vad mjukvaran som ska installeras med ett PA steg gör/har för funktion???
Den gör 2 saker om jag fattat rätt.

1. Justerar eq. (Klarar du dig utan...)
2. Ställer om i Carconfig så att volvocars vet att du har PA (inte så nödvändigt)
av Chrome71
Här blir jag ju nyfiken då mitt slutsteg har siffror som hänvisar till både PA200 o PA300
8673135 och 10347
som sitter under passagerar sätet.

detta är ju original saker och av tidigare ägaren kopplat bort strömmen från slutsteget då det uppkommit generatorsurr på radio o stereo när slutsteget är inkopplat.
Något tips om vad som skett?
Har kopplat in ström igen och det är kraftigt generator oljud .. ej hållbart.
av Chrome71
Chrome71 skrev:Här blir jag ju nyfiken då mitt slutsteg har siffror som hänvisar till både PA200 o PA300
8673135 och 10347
som sitter under passagerar sätet.

detta är ju original saker och av tidigare ägaren kopplat bort strömmen från slutsteget då det uppkommit generatorsurr på radio o stereo när slutsteget är inkopplat.
Något tips om vad som skett?
Har kopplat in ström igen och det är kraftigt generator oljud .. ej hållbart.

Önskar verkligen hjälp här.. någon som kan dessa steg?

ABS lampan lyser, antisladdlampan, hastighetsm&au[…]

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]