Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eslund
S60AWD2.5T skrev:En Xbox med chip klarar både PAL o NTCS samt att den ju kan visa film.
Allt detta helt lagligt, då jag inte ens nämt piratkopior ;-)
;) Frågan är hur bilden blir, då PAL och NTSC har olika frames/second..
av S60AWD2.5T
eslund skrev:
S60AWD2.5T skrev:En Xbox med chip klarar både PAL o NTCS samt att den ju kan visa film.
Allt detta helt lagligt, då jag inte ens nämt piratkopior ;-)
;) Frågan är hur bilden blir, då PAL och NTSC har olika frames/second..
ja det är klart det beror ju på fall skärmen eller i detta fall din hokuspokuslåda klara det. Jag har bara erfarenhet av hemma TVn och de flesta moderna klarar ju både PAL o NTSC.
Användarvisningsbild
av eslund
Klart min hockuspockuslåda klarar NTSC.. Får använda den andra Line-in till skärmarna.. ;)
av levent_tr
en fråga till dig eslund du som e så kunnig på imiv. nu har jag fått min imiv med ipod kabel o kopplat den allt fungerar men ljud o bild kommer inte från ipod 30 gb som jag har man kan ändra låtarna o så men inget ljud vad e felet måste jag ladda hem programvara till imiv tacksam för svar
Användarvisningsbild
av eslund
Var har du kopplat in IMiven på Melbus kabeln? Alltså mellan vilka enheter?

IMiv är som standard konfigurerad för att simulera CD-växlare och TV, så ingen av dessa får vara inkopplade på Melbus kabeln..
av levent_tr
nu har jag hitta felet IMIV kabeln skulle vara på hu inte på melbus uttaget på IMIV n
sen skulle bara tipsa de som inte vet nu har de på sensolion kommit med en liten program så man kan titta på filmer genom IMIV medan man kör
har nu kopplat ipod 30 gb och webcam och det funkar toppen
tack vare dig så våga jag köpa IMIV och jag är supernöjd
TACK till alla som kommer med så bra länkar
av matzen10
Nä, nu är det uppdaterardax Eslund; jag är sprickfärdig!! Har du fått tag på någon antenn som är duglig till digitalboxen??
Jag har bestämt mig för att handla grejer och....ja det skulle vara skönt och veta om du löst det?!

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av eslund
Jepp.. Har bara haft lite uppehåll efter en motorrenovering på båten... :)
Användarvisningsbild
av eslund
Jahapp.. Då har man rullat med pryttlarna i bilen i ca 4 månader.. Dax för en liten sammanfattning kanske.. (Åsikterna är helt personliga ;) )

1. Digitalbox: Meningslöst.. Hittar ingen antenn som ger bra bild, eller bild över huvud taget.. Och att titta på setupmenyn till digitalboxen tilltalar inte mig.. :)

2. DVD spelare: Blir meningslöst när man kör IMIVén... Har använt Cucusofts DVD till Ipod converter när ungarna har velat ha en film med sig..

3. Platsen i bagaget.. Har svurit många gånger över utrymmet det tar.. Speciellt när man har varit och handlat..

Fördelar:
1. Har aldrig haft det så lung i bilen som nu.. Bara det gör det värt allt..
2. Ungarna tycker att vi har kvarterets coolaste bil ;)

Nackdelar:
1. Radion har lite svårt att fatta att man ska köra film.. Har blivit en del svordommar innan skärmen behagar att mata upp..
2. Ipoden buggar lite.. Går man in och "taggar" en del filmer som musikvideos, så försvinner dom helt och hållet..

Summa summarum:
Anläggningen i bagaget åker bort. Nöjer mig med enbart Ipod och IMiv.. DVD´n och Digitalboxen äker in i husvagnen istället.. Behöver platsen mer än en DVD spelare, speciellt när det är så smidigt att konvertera en DVD film. Det var ett kul experiment, men inte helt praktiskt.. :D
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]

Det händer att kallstart spridaren bö[…]