Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

johnnype skrev:
pcdoktor skrev:Uppdaterade mjukvaran i dag trots avrådan i tråden och gissa vad, allt lirar som det skall. Knappar på ratten och belysningen i stereon är igång :D

Konklusion: lita inte alltid på vad som sägs på internet, stereon från en -99 lirade på med mjukvaruuppdatering i min -00, såg även en på svxc med en -03 som tryckte i en -02 stereo och det funkade också efter mjukvaruuppdatering.
Det låter ju suveränt att du fick igång det. Men frågan är vart dom egentliga gränserna går, som sagt min MY01 bil kunde inte ta en stereo tillverkad 02 men suttit i en MY03 bil. Men 00-01 gick fint även utan omladdning.
INte solklart det här precis men för stunden är jag nöjd att det lira.

NU skall jag ge mig på högtalarna, Dom lite finare främre högtalarna är inköpta och skall bytas ut. Skrikorna är på plats redan. Frågan är om hatthyllans högtalare ä vassare på en bil med mellanpaketets trevliga högtalare eller om det är samma som standardpaketets? Skrikorna som satt på bilen är ju samma som dom som satt ihop med mellanpaketets skrikor så det enda som verkar skilja är just högtalarna i dörrarna, sen är jag lite nyfiken på om folk nitar fast eller skruvar fast dom nya högtalarna vid montering? Originalet är ju nitat
Jag skruvade dit mina framhögtalare iallafall. Beställde nya plast infästningar till högtalarna från england, sen skruvade jag fast mina eftermarknadshögtalare i infästningen och slutligen satte jag fast infästningen med bult och mutter i dörren.Obs på bultarna, det ska vara speciella för att undgå galvianiska strömningar ( någon annan vet säkert vilka).
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]