Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Pga. att Youtube inte vill tanka upp mitt filmklipp så uteblir den för stunden.
Den du länkar till snowman är förmodligen "samma" som jag har fast i annan förpackning.

Skulle min DMC gå sönder om ett år och företaget gått omkull så skulle jag nog inte bli allt för brydd.. Visst 1 000 kr är pengar det också, men jag tycker det är ett rätt okej pris ändå för att chansa lite.

Katalog strukturen verkar vara viktigt att få till rätt! Jag har fortfarande inte fått det att fungera till 100% med usb:n.
Man ska göra mappar med namn enligt följande:
CD01, CD02, CD03, osv. ända upp till CD99 ska fungera. Sen ska låtarna börja med 01, 02, 03 osv.

För mig funkar just nu bara att ha alla mp3´s på ett ställe, på en annan usb sticka jag testat med så funkade det att växla mellan olika CD mappar men då kunde den helt plötsligt bytta låt till en annan mapp.
Så det verkar vara lite avgörande vilken usb sticka man har också, samt vilket filsystem stickan har. (Det ska vara FAT32)
Aha förstår.

Nja ett filmklipp säger kanske is så värst mycket om ljudkvalité egentligen.

Det jag tänkte var att om man köpte från ett "känt" märke som funnit ett tag så kunde man alltid gå till företaget bakom produkten för reklamation av någon typ. Men det finns ju en logga på även den produkt du köpt men deras hemsida känns väll sådär, har inte hunnit kolla upp hur länge de varit i branchen.

Annars verkar det vanligt med bilttillbehörs siter som lägger ner efter ett par år. Just den du har köpt ifrån driver ju företaget vid sidan men han påstår att han haft företaget i 10 år så det känns väll ganska säkert.

Som du säger 1000 kr är inte sjukt mycket pengar men merän 1 år måste de iallafall hålla. Men man kan ju fråga sig vad som egentligen skulle gå isönder. Det är möjligt vis inte så att du tog en titt i lådan innan montering? Hade varit kul att veta om det ser proffsigt ut :).

Det jag annars känner mig lite orolig för på just denna modell är att kablarna verkar inte vara skärmade och när det gäller Grom så har de haft problem med just störning när de inte använt skärmade kablar.

En annan sak jag såg var att Grom nu mera ska stöda mp3 tags(hur viktigt det nu är) men några 1700 kr betalar jag inte för det där.
Vilken var det du valde? Var det den för IPod? Jag såg att den jag ska ha är troligen den vanliga med USB och AUX. Dock verkar det inte följa med verken förlängningssladdar eller USB minne? Vilket betyder att total priset blir något högre?
niborZ Jag skulle vara tacksam om du kan kolla upp hur katalog struktur och filer måste heta.

På Grom måste katalogerna börja på en siffra mellan 1-20 och det ska gå i ordning. Dessutom måste alla filer börja med 01, 02, 03 o.s.v. På den modell du har verkar det dock inte spela någon roll enligt vad jag läst på nätet? Stämmer detta?
Som jag skrev tidigare i tråden.
niborZ skrev: Katalog strukturen verkar vara viktigt att få till rätt! Jag har fortfarande inte fått det att fungera till 100% med usb:n.
Man ska göra mappar med namn enligt följande:
CD01, CD02, CD03, osv. ända upp till CD99 ska fungera. Sen ska låtarna börja med 01, 02, 03 osv.
Verkar som man inte kan ha större usb minne än 2GB för att mapp strukturen ska fungera, annars måste alla låtar ligga i roten.

Det följde endast med en kort (30cm) aux kabel när jag köpte min DMC. Beror ju på vart man vill ha sin DMC om man behöver köpa till usb samt längre aux kabel. Usb sticka följer inte med.
Dolda Vinkeln...

Har nu kört vår S90 T5 MY18 (Inscriptio[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säker[…]

Jag har hört det går att ta bort den […]

740 som krånglar

Hej Har röktestat motorn och det finns INGA l[…]