Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Sid skrev:Ok, ne det ser ut som "vanliga traditionella" dörrsidor.
Då är det "bara" att trava iväg till en skrot och handla nya dörrsidor för 8+3":arna då :wink:
Användarvisningsbild
av frilins
ER skrev:
Då är det "bara" att trava iväg till en skrot och handla nya dörrsidor för 8+3":arna då :wink:
Har kollat på JB, där ligger dörrsidorna ute i snö och rusk...
Dörrsidor till premium sound finns det av naturliga skäl inte så många, såg kanske 2 bilar med dessa dörrsidor. Och att då hitta rätt färg är inte lätt.
Så här ser dom ut:

Bild

Jag skulle nog nöjt mig med att byta upp till High Performance 75 watt med slutsteg (vilket jag gjorde också :wink: ) för då kan man använda dom dörrsidor som sitter i bilen.

Förresten är det någon som vet hur bakdörrarnas sidor ser ut i premium sound 100 watt, är det samma som standard eller är där också separat mellanregister som fram?
Senast redigerad av 2 frilins, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev: Förresten är det någon som vet hur bakdörrarnas sidor ser ut i premium sound 100 watt, är det samma som standard eller är där också separat mellanregister som fram?
Det är bara ett elemement i dörren bak oavsett ljudpaket.

/L
Användarvisningsbild
av frilins
Loner skrev:
frilins skrev: Förresten är det någon som vet hur bakdörrarnas sidor ser ut i premium sound 100 watt, är det samma som standard eller är där också separat mellanregister som fram?
Det är bara ett elemement i dörren bak oavsett ljudpaket.

/L
Som jag trodde då. 8)
Användarvisningsbild
av ER
frilins skrev:
ER skrev:
Har kollat på JB, där ligger dörrsidorna ute i snö och rusk...
Dörrsidor till premium sound finns det av naturliga skäl inte så många, såg kanske 2 bilar med dessa dörrsidor. Och att då hitta rätt färg är inte lätt.
Så här ser dom ut:

Bild

Jag skulle nog nöjt mig med att byta upp till High Performance 75 watt med slutsteg (vilket jag gjorde också :wink: ) för då kan man använda dom dörrsidor som sitter i bilen.

Förresten är det någon som vet hur bakdörrarnas sidor ser ut i premium sound 100 watt, är det samma som standard eller är där också separat mellanregister som fram?
Det är så pass ovanligt ändå, kanske blir billigare totalt sett och kanske bättre ljud om man köper ett kit med 6,5" av bra kvalitet typ Amega eller Dyn Audio(Original i Premium?) och sen adaptern hos Brl eller MDS eller vilka det nu var jag såg en sådan hos.
Användarvisningsbild
av Loner
Så, då har jag äntligen fått tumme ur, och bytt till high performance högtalarna. Nu återstår bara att stoppa i ett PA300 steg oxå.

Det lilla jag hunnit testa så blev det helt klart en tightare och fylligare basåtergivning.

/L
av KuLLeN
jag har performance ljudsystemet och vill ha lite mer ljud. ska jag köpa high performance högtalarna och byta ut i framdörrar, bakdörrar samt hatthyllan? sen funderar jag på ett pa-300 slutsteg? vart kan man få tag i allt detta? skroten? jag bor i västerås.. så man vill inte åka halva sverige...

funderar på andra märken och baslåda.. men antar att volvos är väl avstämda för deras placering osv. rätt/fel?
Användarvisningsbild
av frilins
Loner skrev:Så, då har jag äntligen fått tumme ur, och bytt till high performance högtalarna. Nu återstår bara att stoppa i ett PA300 steg oxå.

Det lilla jag hunnit testa så blev det helt klart en tightare och fylligare basåtergivning.

/L
Jaså det var på tiden... :D

Och det var tillfredställande förstår jag, nästan så man åker en extra runda!? 8)
Användarvisningsbild
av frilins
KuLLeN skrev:jag har performance ljudsystemet och vill ha lite mer ljud. ska jag köpa high performance högtalarna och byta ut i framdörrar, bakdörrar samt hatthyllan? sen funderar jag på ett pa-300 slutsteg? vart kan man få tag i allt detta? skroten? jag bor i västerås.. så man vill inte åka halva sverige...

funderar på andra märken och baslåda.. men antar att volvos är väl avstämda för deras placering osv. rätt/fel?
Absolut ska du använda dig av Volvos grejor som är ett av de bästa billjuden som finns i nya bilar!
Ring till JB i Jönköping så skickar dom dig det du behöver till ett överkomligt pris.
http://www.jb-bildemo.se/
av KuLLeN
kan man se skillnad på högtalarna om de är performance eller high performance?? står det nåt på dem? watt t.ex.?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]