Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Stimo
nej de är till de gammla systemet, 98-99

/S
Användarvisningsbild
av Sparkz
Stimo skrev:Någon här som vet om man måste bränna RTI skivorna på något specielt sätt, får dom inte att fungera nämligen. Någon som vet något?

//S
Vad är det för fil du har? är det .iso eller .nrg väljer du "Burn image" i Nero.
av Stimo
Nej har en CD skiva, en redan kopierad skiva. Men får de inte att fungera ändå. Med den skivan jag kmopierar så säger RTI:n att de är något fel på skivan och att man ska kontakta Volvo ect..... Med den kopian jag har gjort så står de att de något i stil med att de inte är en kartskiva typ. Någon som vet något om detta?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har jag fattat det rätt nu? Funkar inte "originalkopian" heller?
av Stimo
Nja de är inget orginal, de är en bränd kopia. Men nej de fungerar inte heller. Har nydligen fått reda på att de tydligen finns 4 versioner av RTI, trodde de bara fans 3
Någon som vet från när till när dom olika versionerna är installerade i bilar. DVD versionen är de n nyaste, innan dess har du ju allt efter vecka 39 1999 men jag kan ha fel, någon?
av speedy
Hallåj!

Finns det inte en RTI-CD över Norge? Har inte sätt det någonstans!
Är intresserad av att "hitta" eller köpa CD-kartor för Sverige samt Norge..
någon som har nått tips?
av Anbo32
Hej,
Senaste versionerna finns på länken här.
http://www.volvocars.com/AboutVolvo/RTI/markets/

Att kopiera CD-skivorna har jag fått att fungera; först en analys med programmet DVD-shrink (och då får jag ju en image på hårddisken samtidigt) och därefter bränns skivan med Nero.

Det är skönt att köra på en säkerhetskopia utifall fukt eller mekaniska problem skulle inträffa. ;-)

Att kopiera DVD-skivan har jag inte provat; den är av typen 2-layer så det krävs senaste versionen av Nero och en brännare (och en blank dubbellagers-DVD för 70 - 80 pix) som klarar dubbellager. Om det är DVD av typen plus eller minus vet jag inte.

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]