Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Japp nu är det klart. Jag beställer imorron så får vi hoppas att detta blir bra en gång för alla.

Tittade nu på Nyheterna på MY10 och nu har man tom tagit bort orginal subwoofern till high Performance som tillbehör..
Volvo verkar inte riktigt veta hur man ska göra.
Som min polare sa så gick det bara till efter helgen så beställde jag en subwoofer :D
Nu ska jag bara få hit eländet också så jag kan avsluta detta projektet och lägga upp bilder i tråden.
Först och främst får det bli en tur till Jb igen den 4de maj innan jag har alla grejer som jag behöver.
Jag monterade just den lådan i en kunds v70 my09 med performance syst, blev väl inte helt nöjd.
Det "fattas" en hel del bas, provade att plugga ihop den med en eftermarknadsradio för att jämföra men lika "illa".
Den fyller på rätt trevligt vid moderata lyssningsnivåer, men den orkar inte rocka ordentligt.
Idag kom paketet! :mrgreen: Ni börjar kanske snart tro att jag är bildfanatiker men jag verkligen hatar trådar där folk beskriver saker utan bilder.. Bättre en förmycket än en förlite.

Bild

Efter att tittat igenom allt så kom jag på att man kan ju faktikst testa den på datorn med den utrustningen jag har. Efter tvinnade trådar osv så fick jag äntligen ljud. Dock ska man veta vad man gör.
Matade subben med 20A från ett nätaggregat som jag använder till andra expriment.
Bruksanvisningen var inet mycket att hurra för.
Bild

Och vilket tryck! Helvete allt i huset skakar o då kör jag knappt halv fart på den.
Hej igen, pga tidsbrist så har projketet darigt ut på tiden. Men nu är i vart falla alla kablar ihoplödda och nerpackade iådan.
Denna veckan har jag varit på JB "bara" två gånger 47mil tur och retur.
Nu är allt klart för montering, Jag vet dock inte om jag också måste bygga en reläsats till remoten så att man inte lastar signalen förmycket.

jag köpte en UAD modul som jag tänkte slackta men det behövdes inte efter ett besök hos JB till. Hittade AUD signalkontakt Hona på V70N- På höger passagerarsida även XC90 har detta.

Det har varit mycket research i detta men jag lovar er att det kommer ett stort inlägg senare med massor av bilder.
Sådär. Då var subben ilagd och vilken besvikelse. Det var inte alls det trycket jag hade hoppats på. Förmodligen blir ljudet från basen förklent för att väga upp mot de 650W man har i premium sound.

Om någon nu är intresserad av att bara köpa själva pioneerbasen så är dne till salu nu för damma pris som jag gav. (inköpspris)

Och för det som förtvivlat men tålmodigt har följt projketet så kommer det bilder och jag har inte gett upp. Nu Går jag på plan B. Eftersom jag inte har hittat någon original sub begagnad så blir det till att köpa en helt ny att modifiera.
Inte bättre blir det heller att dne numera kostar 1000kr mer än förr gången jag köpte en sådan.
Subben kommer att drivas av ett pioneer Monoblock GM-D7400M på 400W Jga har fått även denna gången bra pris på just monoblocket. Samt 10% rabatt på subben.
Hei

Jeg er jo også rimelig lyd interesert og bestilte v50 med Premum sound.

Som jeg har tidligere skrevet klarte desverre forhandleren å bestille feil fra fabrikken slik at jeg kun fikk High performance i min bil.

Som plaster på såret fikk jeg:
- 9.000 Nkr tilbake på kjøpsummen (prisdifferansen i Norge mellom HP og Premium)
- 20.000, 40.000 og 60.000 service dekket av forhandler
- orginal sub montert.

Subben hadde jeg små forventninger til, siden det var først og fremst lydbildet jeg ikke var fornøyd med i HP.

Men hvilken overaskelse!!!
Lyden ble helt forvandlet da jeg fikk montert Subben, og nå har jeg skikkelig god lyd i bilen!

mvh
Torgrim
V60 Cross Country eftertraktade

Skoj, det är ju sn snygg bil med

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt :)[…]

@fjohan82 , Har kört med släp kanske 20[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]