Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Ja jädrar va coolt!! Spännande att se att ideen växt fram till en form, dessutom med foton!
Vad skulle du ta för att montera samma i min kärra? :-)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av eslund
_Rick_ skrev:Riktigt najs. Hur verkar kvaliteten på kompositingången. Blöder det över mycket vid signalen? Eller fungerar det att läsa text?
Funkar alldeles utmärkt tycker jag. Personligen kan jag inte begära bättre kvalitet av en så liten skärm.. Bilden ovan ser randig ut, men dom ränderna finns inte i verkligheten..
Användarvisningsbild
av eslund
matzen10 skrev:Ja jädrar va coolt!! Spännande att se att ideen växt fram till en form, dessutom med foton!
Vad skulle du ta för att montera samma i min kärra? :-)

M V H
---> Matz
Ett jäkligt stort varmgarage och ett par backar pilsner :lol:

Kommer mer foton framöver när resten av pryttlarna kommer i.. Men 1 etappen är avklarad, dvs bild i RTI displayen från Ipoden..
av matzen10
eslund skrev:Ett jäkligt stort varmgarage och ett par backar pilsner :lol:

Kommer mer foton framöver när resten av pryttlarna kommer i.. Men 1 etappen är avklarad, dvs bild i RTI displayen från Ipoden..
Ja tänk om jag kunde bygga ett garage.. Får väl passa in det där på sommarhalvåret och ev. bidra med värmeelement :D
Pilsnern kan jag fixa iaf; det var inte så mycket hantverk i :lol: Men då dricker du den efteråt?!? :P Hmm..
Sen antar jag att det på bakluckan åker på en plakett med texten "Eslund-Media Edition" :P

Kul att följa bil-media-projektet som sagt! *väntar otåligt på mer bilder*

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av eslund
matzen10 skrev: Men då dricker du den efteråt?!? :P Hmm..
Sen antar jag att det på bakluckan åker på en plakett med texten "Eslund-Media Edition" :P
Så du menar att jag inte får ha kul när jag skruvar?? :shock:
Får nog bli plaketter både fram och bak då.. :lol:

Finns en risk att det blir en x-box i bilen med, då jag fick tag på ett passande spel:

Bild
Användarvisningsbild
av eslund
Då rullade vi vidare.. Dax att montera skärmarna till baksätet...

Bild
Askoppen bak tas bort, då detta är ett bra ställe att gömma filtren till skärmarna, och för att koppla lite.. Kabeln matas ut på sidan om konsollen..

Bild
Ryggstödet fälls fram, och tyget delas på, så att man kommer in med handen i stolen..

Bild
En uträtad ståltrådsgalge används för att dra igenom kabeln.. En ögla görs i änden som kabeln träs i inuti.. Galgen matas ner från nackstödshålen (Nackstöden borttagna givetvis :) ) Och guidas rätt med handen innanför tyget..

Bild
Dra lite lungt uppåt, och hjälp till med handen invändigt, så har du uppe kabeln på några sekunder..
Eventyella fläckar är blod, då man river sig rätt bra på handen när man är inne i ryggstödet.. Akta klädseln!!

Bild
Nackstöden sätts på "lätt" för att passa in kabeln till rätt ställe.. Kontakten (när den är ihopkopplad med skärmen) träs ner i ryggstödet igen. Detta för att detbåde ser snyggare ut, och försvårar stöld.. (Den som vill ha skärmen måste klippa kabeln)

Bild
Skärmen påkopplad och nackstödsfästet skruvas dit. I detta fallet har jag använt Brodits fästen.. Kolla och justera så kabeln räcker fram, men inte mer.. Vill ju inte att en massa kabel ska synas.. ;)

Bild
Skruva fast skärmen ordentligt.. Sen är det bara att ge sig på strömmen, videosignalen, och videosplittern.. Detta kommer nästa gång.. :)
Användarvisningsbild
av eslund
Tilläggas kan att hela operationen per säte tar ca 30 minuter.. I praktiken var det mycket lättare än jag trodde från början, men en galge är ett absolut måste.. Det är samma galge som jag har använt när jag har dragit Ipod kabeln (som ochså är indragen genom askkoppen) från framänden på bilen, under mattan bak, och in i bagaget.. Det var nästan omöjligt annars att få in kabeln under mattan om man inte vill riva halva inredningen..
Användarvisningsbild
av mrsniper
Grymt 8) . Bra jobbat fortset så..
av mange_the_star
eslund skrev:
matzen10 skrev: Men då dricker du den efteråt?!? :P Hmm..
Så du menar att jag inte får ha kul när jag skruvar?? :shock:
Får nog bli plaketter både fram och bak då.. :lol:

Finns en risk att det blir en x-box i bilen med, då jag fick tag på ett passande spel:

Bild
Cooolt var får man tag på det spelet. har för mig att jag läst någonstans att det bara finns i usa.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]