Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gonk
Det blev inte några toppenbilder, men det är dom här jag har:
Bild
Ramen är lossad.

Bild
Allting i delar.

Bild
Mycket sladdar och adaptrar blir det.

Bild
Färdigt! Dålig bild med mobilen, mycket snyggare i verkligheten! Då är det bara byggandet av basen under golvet kvar... Håller på med en rund låda att placeras i reserven.
Användarvisningsbild
av Snoddas
Hej!

Jag har också funderat på olika lösningar för att få in min iPod i bilen. Att Volvoverkstaden tar c:a 4.000 kr för att montera några sladdar är inte ok.

Jag är mer inne på din lösning gonk!

Kan du koppla in iPod eller någon annan mp3-spelare? Kan du styra med rattknapparna? Får du upp låttiltarna i stereons fönster?

Innan jag ger mig på detta undrar jag bara:

"1. Lyft ramen runt växelspaken."

Låter det sig göras utan att nån liten plast-plopp bryts av så att allt skramlar sedan?

Berätta!

/Snoddas
Användarvisningsbild
av gonk
Sorry, har inte kommit någon vart med rattfjärr mm. Tror att enklaste lösningen för mig är att skruva isär en Blaupunkt-fjärr och montera in i ratten och att använda de befintliga knapparna.

Till Blaupunktspelaren kopplar man ingen iPod eller MP3 spelare, utan bara ett USB-minne eller SD-kort. Då får man upp filnamn eller taggar som låttitel eller artist i displayen.

Vad gäller att lyfta ramen runt växelspaken är det bara att ta med några fingrar i bakkanten av hålet och lyfta. Sitter inte speciellt hårt. Ingenting går sönder.
Användarvisningsbild
av martinot
gonk skrev:Sorry, har inte kommit någon vart med rattfjärr mm. Tror att enklaste lösningen för mig är att skruva isär en Blaupunkt-fjärr och montera in i ratten och att använda de befintliga knapparna.

Till Blaupunktspelaren kopplar man ingen iPod eller MP3 spelare, utan bara ett USB-minne eller SD-kort. Då får man upp filnamn eller taggar som låttitel eller artist i displayen.

Vad gäller att lyfta ramen runt växelspaken är det bara att ta med några fingrar i bakkanten av hålet och lyfta. Sitter inte speciellt hårt. Ingenting går sönder.
Kika även på något sådant här:
http://www.dietz.biz/ENG/000000965c0e2c ... 8915c.html
av grabb85
Skoj att du fick det att fungera men kan nog inte påstå att det blev så snyggt, känns mer 740 över det hela nu faktiskt hehe men alltid skoj med lyckade projekt hoppas att nu är nöjd med ljudet med :)

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]