- mån 17 dec 2012, 07:28
OK! tack för all hjälp:) Jag återkommer när jag har köpt adaptern och provat om det fungerar.
Moderator: Moderatorer
2444ever skrev:blådåren skrev:...Strömtjuvar har jag koll på, men sockerbitar? Brukar undvika, men har använt på något ställe där jag inte vetat riktigt om jag skall ha en permanent koppling. Har på känn att det är lite no-no (och fult), men vad är egentligen problemet med sockerbit (förutsatt att den görs "ordentligt")? om man skalar så kabeln går fram till metallen så är det ju isolerat o fint. Det jag ser om nackdel är att det tar plats, men om det är gott om plats?
Dom händiga avslöjas oftast av lämningar bestående av skatbon med klippt kabel, blandat med en fantassifull användning av kabelskor/strömtjuvar alt "sockerbitar"
...
Hoppas ok med lite halvt om halvt OT-fråga.
umekille skrev:Du har en kopplingsplint ovanför bromsfoten fördragenSå jag kan inte dra högtalarkablarna från bakdörrarna direkt till baksidan av huvudenheten? de ska kopplas samman med de gröna och lila kablarna på bilden. Men orginal så är kablarna till högtalarna bak kopplade in i det svarta grenuttaget under ratten? För en ån där ISO som jag länkade tidigare i tråden passar inte, eller menar ni att jag ska köpa en ISO som helt ersätter den gammla kabeln med tejp runt?
(lossa panelen ovanför pedalerna) där skarvas den färdigköpta
sladden in,finns inga högtalare i bakdörrarna är det bara köpa
o skära upp hålet och montera fast kabeln som sitter fördragen där.
Obs. högtalargallret drar du framåt så lossar det.