Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av johfo
Ni som använder USA Spec PA11-Vol och testat AUX-ingången:

Har ni nån uppfattning om hur hög/stark signal den behöver för att ge bra ljud?
Jag har en Iriver T10-spelare som jag kör med FM-sändare idag och till FM-sändaren måste jag köra spelaren på max volym för att få hyggligt/acceptabelt ljud....
Kopplar jag den till stereon hemma räcker inte signalen till alls.

Jag är ingen anhängare av Ipods, utan föredrar spelare med UMS-stöd som inte låser mig till ITunes eller liknande program för att hantera filer, så jag vill bara åt en AUX-adapter till min HU-655. Men jag skulle gärna vilja veta om AUX:en är tillräckligt/lagom känslig för att passa små MP3-spelare som ansluts med hörlursutgången.
Ni kanske har kommit till rätta med ljudet men jag har precis beställt en PA11-Vol och läst mycket om de på nätet och ramlade då över en forumtråd som jag redan tappat bort :lol: men ialla fulla fall stod det där att man skulle knäppa av lågnivåingången (dvs aux ingången) på PA-11 dosan om man ville slippa ett ljud mellan låtarna (uppstod tydligen då dosan sökte efter ljud på auxen). Antar att det finns e knapp på dosan för att stänga av den ingången då om jag förstått allt rätt.

EDIT: En fråga till er som har en, jag har också läst något om att den drar ur iPodens batteri över natten om man lämnar iPoden kopplad till PA-11'an. Kan ni bringa klarhet i detta för mig ? Ok att man kanske drar ur sitt bilbatteri den där timmen om man har ett dåligt bilbatteri, men tömmer den också iPoden ?!
Leaving your iPod connected for longer than the 1 hour the device charges your battery, will result in the gradual discharge of your iPod. For example, if you leave your iPod connected overnight, the battery will be completely discharged by morning. I will be contacting USA Spec to report the problem and will post any follow-ups here.
Har länken men vet inte om man får länka till ett annat volvoforum här.
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]