Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Fartdåre skrev:Har inte mekat med S60 själv men om jag inte minns fel är det förberett för kit med diskant.
Du får nog göra egna distanser eller göra om dom gamla som jag gjort. En bit MDF och en sticksåg så är det fixat...
Kolla projekttråden hur jag gjorde.

HSK kitet blir du nog grymt nöjd med. Lite partyljud men ändå väldigt detaljerat. Kör du senare ett riktigt
bra steg på blir det bra ös. Blir nog förvånad över hur hårt midbasen slår särskilt om du kör med HSK kit runt om ;)

Inga prob. Fråga på, svarar om jag kan...
Kanon, tack för svar! Ska montera ner en dörrsida imorn för att se hur det ser ut och vad som enkelt går att fixa.
Ser det relativt lätt ut blir det helt klart HSK till framdörrarna.. I Bakdörrarna tänkte jag mig
Hertz Energy ECX 165 (Koaxialer)

Borde duga kan jag tycka och borde passa rakt av.. 8-tummarna i hatthyllan lämnar jag kvar orörda tills vidare.. Får se
hur stereon låter med och utan dom.. Dom producerar antagligen lite mer djupbas än vad Hertz-högtalarna gör ?
widdde skrev: Så, min fråga nu är vad jag bör kika på för fronthögtalare som låter bra, orkar spela ganska högt
utan att dista som även min Pioneer kan orka driva ordentligt?

Mycket tacksam för snabba svar, då jag vill byta ut frontarna illa kvickt! :)
Se om du hittar någon bil på skroten med Premium-sound systemet. Runt 2004 hade de Dynaudio-högtalare som är ganska bra. Riktigt fint ljud i dem. Men sedan beror det ju på vilket som är viktigast: Hög ljudvolym eller rent och klart ljud (Dynaudio).
Bilstereoforum - http://www.bilstereoforum.se/index.php - kan ge dig fler tips.
Fråga;

Någon som vet hur djupa högtalare man kan ha i Volvo S60? Inbyggnadsdjupet alltså..
Jag har köpt till adaptrar, d.v.s. jag tänkte plocka ur nuvarande org.adaptrar.. Känns
som man kommer tappa en del i djupet kanske.. Men som sagt, någon som känner
till det?

Tänkte shoppa ett par Hertz HSK med inbyggnadsdjup 69mm.. Frågan är om dom får plats?

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]