Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PeterH
Jag köpte biltemas backvarnare till min förra bil, men dom blev aldrig monterade eftersom jag köpte min nya bil med inbyggda innan jag fick orken att montera dom :???: Det som stod att läsa till biltemas backsensor var att varje sensor (totalt 4 stycken) måste kopplas till rätt kontakt eftersom dom var kalibrerade till enheten. Det borde innebära att man inte kan använda dom redan befintliga sensorerna...

Däremot kanske du kan använda samma hål för att inte behöva ta upp ytterligare hål. :wink:

/PeterH
Användarvisningsbild
av CarMan
PeterH skrev:Jag köpte biltemas backvarnare till min förra bil, men dom blev aldrig monterade eftersom jag köpte min nya bil med inbyggda innan jag fick orken att montera dom :???: Det som stod att läsa till biltemas backsensor var att varje sensor (totalt 4 stycken) måste kopplas till rätt kontakt eftersom dom var kalibrerade till enheten. Det borde innebära att man inte kan använda dom redan befintliga sensorerna...

Däremot kanske du kan använda samma hål för att inte behöva ta upp ytterligare hål. :wink:

/PeterH
tvivlar på att hålen passar till annat än orginalet!
lika tveksam är jag till att sensorerna funkar ihopp med nåt annat system.
Användarvisningsbild
av PeterH
Du slarvar när du läser som vanligt CarMan :roll: Läs igen så ser du att jag skrev att man troligtvis inte kan använda orginalsensorerna, men kanske hålen. Sensorerna som följer med biltemas backsensor är mycket lika volvos orginalsensorer storleksmässigt, så det kan vara värt att kolla upp om hålen går att använda...

/PeterH
Användarvisningsbild
av CarMan
PeterH skrev:Du slarvar när du läser som vanligt CarMan :roll: Läs igen så ser du att jag skrev att man troligtvis inte kan använda orginalsensorerna, men kanske hålen. Sensorerna som följer med biltemas backsensor är mycket lika volvos orginalsensorer storleksmässigt, så det kan vara värt att kolla upp om hålen går att använda...

/PeterH
jagh såg presis vad du skrev o jag tror inte man kan andvända hålen, hur lik givaren än är, den måste ju ha dom exakta färtpunkterna också.
hålet är inte bara ett hål.

sen tror jag som du att volvo sensorn inte funkar ihop med biltemas system.
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Upptäckte en kväll att ett handtag inte […]

12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]