Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
kez_style skrev:[

Om jag hade köpt baslådan via volvo så hade jag inte haft något reservhjul? hmm oj d visste jag inte...tänkte snickra lite själv imorn o kolla hur d går :)
Jo, med volvos "låda" så kan du ha reservhjul, inget fullstort utan det där "leksakshjulet".

/L
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:vad blir prisskinade mellan volvos aktivabas & en hemabyggd med samma ljudkvalite & styrka?
Själva delarna blir nog billigare att köpa lösa och montera ihop själv, men räknar man in tiden man får lägga ned för att få till en låda osv lär nog göra att det inte lönar sig.

Originallådan plockar man ju ur på 5 röda om/när man behöver komma åt batteriet/reservhjulet osv.

/L
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev:
CarMan skrev: För egen del så blir det tvunget för mig att hitta på något annat om jag vill ha en subwoofer, har monterat extrasäte så Volvos original woofer kan inte användas!
Detta tycker jag låter spännande, för du vill väl knappast ha en stor fin låda som tar upp halva skuffen, vart skall då ungarna få plats... :roll:
Användarvisningsbild
av frilins
Loner skrev:Detta tycker jag låter spännande, för du vill väl knappast ha en stor fin låda som tar upp halva skuffen, vart skall då ungarna få plats... :roll:
Nej det är riktigt att jag inte vill förstöra för barnen eller ta för mycket utrymme så jag funderar på det smala utrymmet som är mellan ryggen på baksätet och ryggen på extrasätet.
Smalt men med en ordentlig bredd.
Om jag väljer en något mindre högtalare (8") så behöver jag inte en jättelåda, slutsteget kan monteras där man brukar ha CD-växlaren...

Man kan ju också ta det utrymme som finns kvar i reservhjuls baljan men då får man formgjuta lådan och det tycker jag verkar som för mycket besvär.

En sista möjlighet är att låta reservhjuls baljan bli lådan (med reservhjul i) och endast tillverka en baffel (som är lätt att lyfta ur) då får man väl en, si så där, 10-15 liters låda, tror jag.
Har inte tittat så noga, bara funderingar. :roll:

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]