Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Volvo original Subwoofer eller Eftermarknads Subwoofer?

Volvos Subwoofer?
16
62%
Eftermarknads Subwoofer?
10
38%
av S.t.r.a.n.D
Beror lite på vad man vill ha för ljud.
Volvos egna har många fördelar, den är original och således mycket enkel att koppla in, den monteras under golvet och syns ej. Den lirar perfekt med övriga ljudsystemet.
Men den är ju bara ljudet lite fylligare. jag tycket inte man får effekten man önskar av en klassisk baslåda.
Vill du åka runt med mycket bas o hög volym osv så skulle jag satsa på en eftermarknads, vill du däremot bara komplettera ditt ljudsystem med lite mer bas (utan att folket som går utanför ska höra det) så skulle jag satsa på originallådan.
av Twendor
Volvos subwoofer anbefales. Kjører rundt i min andre V70 med original sub.
Opptar ingen plass i lasterommet, solid fastskrudd, og gir et meget godt lydbilde.
Ønskes fullt trykk av sub, skru justeringen på subwoofer på full styrke, juster bassen på stereoen på max og åpne luken i bagasjegolvet. "Gromt" :mrgreen:
av JohanV70
Är det ingen som kan ta lite justa bilder på subben hur den ser ut monterad och uppfälld, bilderna på volvos sida är ju så små.
Är det verkligen en 12" bas den ser liten ut. Är det någon som vet vem som tillverkar dom åt Volvo ? kanske kan köpas från leverantör direkt ?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag har provat eftermarknads innan och jag tycker volvo original låter bäst. Perfekt anpassat till ljudanläggningen i övrigt osv.
av Fred
Jag själv har aldrig hört Volvos original sub men jag är alltid lite skeptisk till enheter i ett ljudsystem som använder sig av högnivå som insignal.

Givetvis kan jag förstå alla fördelar som redan skrivits i tråden så som enkel och osynlig montering men jag kan aldrig tro att den låter lika bra som en eftermarknads sub som använder lågnivå, som dessutom tillverkats av billjudsexperter.

För mig är valet självklart även av praktiska skäl, jag har inte plats för original i min Bi-Fuel! :D

Mvh
/Fred

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]