Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Antagligen därför att ingen tänkt på det ;) Du mätte inget innan du kopplade in steget??? det är väl a och o när man gör nått verkligen kolla så att du har rätt kabel...
av Jonas14
Kan inte någon bara säga vilken färg kabel jag ska koppla den till baklampan så jag kan göra det?
Det verkar som att alla svarar med svar som jag inte frågar om?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Vi ger istället en bra och smart lösning på problemet alltså använda det som redan finns i bilen i remote väg.
av blådåren
cybermunk skrev:Vi ger istället en bra och smart lösning på problemet alltså använda det som redan finns i bilen i remote väg.
TACK! cybermunk !!!
Du tycks ha fattat vad jag skriver :wink: .

Remoten som jag nämner är den riktiga från radion och används för att starta antennförstärkaren när radion startas, därigenom funkar steget som det ska :-)-) ( detta är skrivet till dom övriga "bakljusfantasterna" :wink: )
Användarvisningsbild
av cybermunk
Saxar blådårens beskrivning sen hur det ska kopplas, det får nån annan säga
Koppla på den "riktiga" remoten istället!!.
Det sitter en antennförstärkare ovanför plastlisten som är monterad i taket vid vä bakruta.
Finns bara en strömanslutning på den samt antennkabel, går inte att ta fel!.
Löd på en liten kabel och dra ner till steget och problemet är löst!.
Släpp torx-skruven som syns (tx25) och knäpp loss !.
av blådåren
Japp 4:e inlägget i denna tråd skrev jag en liten anvisning om hur man gör....
Men.. öppna bagagen (V70),Ta loss plastlisten ovanför vänster bak-ruta (en torx 25 skruv och lite clips , bara att lirka loss efter skruven är borttagen.
innanför denna list finns en låda som är ca 5*10 cm, till denna är det kopplat, antenn från sidorutan, antennsignal fram till radion, samt 1! strömanslutning o.75 mm (remote :-DD ) denna anslutningen sitter i ett ensamt kontaktstycke och går inte att förväxla (men mät med radion av resp på så är du säker!.
Skala lite försiktigt av isoleringen och LÖD! dit ( inga "strömtjuvar" dessa satans tingestar borde tamejfan förbjudas :evil: :evil: ) en 0.75 mm kabel och dra ner till remote på steget.
fixat och klart :-)-)

Liten varning dock! det går en grövre orange ledning innanför denna list också , koppla INTE :-O) loss den för att komma åt bättre, denna är till sidogardinen(krock-gardin), men inga problem att vika undan den!.

På S60 sitter denna förstärkare innanför klädseln på vä bakstolpe, lite mer bök att komma åt men annars samma!.
av Jonas14
Men om jag nu skulle vilja vara en idiot och koppla in den till baklampan som var min fråga.
Vilken kabel kopplar jag in den till som ni ser på bilden?
av blådåren
Jonas14 skrev:Men om jag nu skulle vilja vara en idiot och koppla in den till baklampan som var min fråga.
Vilken kabel kopplar jag in den till som ni ser på bilden?

Om du vill vara "idiot" så tycks du klara det alldeles utmärkt utan hjälp...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]