- lör 14 mar 2009, 19:43
Så, körde för några dagar sedan ca 100 mil igenom Tyskland, Danmark & Sverige & min nyinköpta Navigon 2110 Max skötte sig...utmärkt !
Väldigt exakt & riktigt fint gränssnitt....riktigt coolt att trafik skyltarna man ser i displayen fan i mig stämmer exakt med verkligheten. Den visar tydligt vilken fil man ska ligga i & har även ett night mode som ändrar färgerna efter ett visst klockslag. Man kan ställa in hur mycket över fartgränserna som ska gälla tills den varnar & den varnar tydligt för fasta fartkamera stolpar.
Kan inte vara mer nöjd...speciellt för 2000kr.
Enda nackdelen är väl att man blir så bortskämd att man är helt rådvill om man kör utan den....
Skulle köra ut mitt i natten & hitta en bensinmack i Tyskland & lämnade av misstag GPSén på hotell rummet.... vad händer? Jo, snortrött som man var så körde jag bort mig & höll på att cirkla runt i 45 min (jävla labyrint till stad).... utan att ha en aning om hur jag skulle hitta tillbaks till hotellet....argare & argare blev jag...tills jag uppgivet tänkte efter & sansade mig & till slut kände jag igen en bekant skylt & visste var jag var någonstans...några meter till & jag såg hotellet :D . Väääääldigt trevligt att få parkera bilen & lägga sig & få välbehövlig sömn. Efter det så hade jag ALLTID med min kära Navigon :D .
V70n Bi-Fuel -03 Automat