Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av jhenrikj
XC90_Executive skrev:Det nya USB-uttaget som sitter standard på HP och PS är tänkt för iPod också. Men man måste ha sin egen iPod/iPhone-synk-kabel att plugga i.
Tydligen inte.....
"Gratis"-USB-uttaget i bilen är inte avsett för att driva/ladda sådana saker (telefon/mp3spelare), utan endast usb-minnen med ljudfiler skall användas där. Om man har TILLBEHÖRET med antingen ipod/usb eller bara USB så är INTE det samma system som "gratis" usb-uttag som du har. TILLBEHÖRET har en egen styrenhet med extern spänningsmatning och mera avsett för att driva externa produkter tex ipod/mp3-spelare. Ditt uttag är soledes BARA för USB-minnen av den typ som du fick med bilen med filsystem FAT 16/32.
Men detta framgår inte av volvos tillbehörskatalog, så om han har rätt så kommer jag att kräva att Volvo monterar in tillbehöret gratis.
Men det funkar att använda det till iPod etc. En vanlig iPod ska den ladda också! Finns många trådar om detta....

Köper man t.ex en extern högtalare med dock till iPod och sätter i en iPhone 3G så laddas den inte där heller.
av jhenrikj
XC90_Executive skrev:Men det funkar att använda det till iPod etc. En vanlig iPod ska den ladda också! Finns många trådar om detta....

Köper man t.ex en extern högtalare med dock till iPod och sätter i en iPhone 3G så laddas den inte där heller.
Är du säker på att dessa trådar inte handlar om USB/iPod tillbehöret, det finns ju inte så många bilar ute som är tillverkade efter w846. Det är ju enbart dessa bilar det gäller.
jhenrikj skrev:
XC90_Executive skrev:Men det funkar att använda det till iPod etc. En vanlig iPod ska den ladda också! Finns många trådar om detta....

Är du säker på att dessa trådar inte handlar om USB/iPod tillbehöret, det finns ju inte så många bilar ute som är tillverkade efter w846. Det är ju enbart dessa bilar det gäller.
Det gäller bilar med bara usb-uttaget.

Här är ett inlägg av "Appel"
Appel skrev:Jag har Premium Sound i min XC60, men det är samma anslutning, jag har jackat in min iPod och det fungerar utan problem, det står iPod i displayen så stereon förstår att det är en iPod ansluten. Dock så måste du ha en synkkabel extra om du inte skall komma ihåg att ta med kabeln mellan dator och bil.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har inte behövt gräva fram nån info (ingen som har klagat) så jag har inte 100 koll.
men den info jag har fått (har inte läst vad som står i tilbehörskatalogen om det fabriksmonterade tillbehöret)
det ska gå att köra USB minnen & den har även inbygd Ipodinterfase, vilket innebär att du kan styra din ipod ifrån bilens knappar, genom att andvända ipodens adapterkabel.

detta är ett fabriksmonterat tilbehör & ska inte blandasihopp med tillbehörs produkten som är en annan grej, alltså kan du inte läsa bruksanvisningen för den ena o tro att den andra funkar lika dant.

det går heller inte att eftermontera tillbehörs USB/ipod på en bil med fabriksmonterar USB
av jhenrikj
CarMan skrev:Jag har inte behövt gräva fram nån info (ingen som har klagat) så jag har inte 100 koll.
men den info jag har fått (har inte läst vad som står i tilbehörskatalogen om det fabriksmonterade tillbehöret)
det ska gå att köra USB minnen & den har även inbygd Ipodinterfase, vilket innebär att du kan styra din ipod ifrån bilens knappar, genom att andvända ipodens adapterkabel.

detta är ett fabriksmonterat tilbehör & ska inte blandasihopp med tillbehörs produkten som är en annan grej, alltså kan du inte läsa bruksanvisningen för den ena o tro att den andra funkar lika dant.

det går heller inte att eftermontera tillbehörs USB/ipod på en bil med fabriksmonterar USB
Nej så långt har jag fått det rätt för mig, det går inte att eftermontera USB/iPod, alltså vore det ju oerhört korkat av volvo att sätta dit ett USB som inte fungerar som det gamla gjorde. Så jag utgår från att så inte är fallet utan att det bara är något fel på min bil. Väntar på svaret av min säljare vad de tänker göra åt saken, ska installera lite programvara på telefonen så jag kan läsa av förbrukning och input av ström under drift och se vad jag får för strömstyrka från uttaget.

Tack för hjälpen ni som har hjälpt till
Användarvisningsbild
av CarMan
svaret fanns alltså i inlägg 2
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]