Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Som sagt, jag gav upp min SC-901 och fick tag på en SC-805 istället. Funkade direkt (förutom att vissa knappar högra sidan inte lyser, men det får man väl överleva.) Slipper i alla fall vara extremt försiktig med ett magasin som det klart och tydligt står man inte får röra när det rör sig! ??:-/
av DrEvilBoy
CP2 skrev:Som sagt, jag gav upp min SC-901 och fick tag på en SC-805 istället. Funkade direkt (förutom att vissa knappar högra sidan inte lyser, men det får man väl överleva.) Slipper i alla fall vara extremt försiktig med ett magasin som det klart och tydligt står man inte får röra när det rör sig! ??:-/
Får man fråga om du köpte den på någon skrot eller som inbytes på Volvo? Verkar vara rätt så dyra på de större skrotarna :-/O/

Läser SC-805 brända skivor bra?
Användarvisningsbild
av CP2
Min SC-805 funkar utmärkt med brända skivor, dock kan det vara bekymmefr med just detta! Någon kan nog tänkas invända att du kanske hellre ska köpa en "vanlig" stereo som funkar med MP3 osv och inga bekymmer med brända skivor heller. I längden förmodat det smartare alternativet om man nu inte tvunget vill ha Volvo original.
av Georg
Japp....

Fräste runt i min XC och tänkte lyssna på lite ABBA.
CD-växlaren hakade sig. Inget hände......
Tog till korttricket som någon tipsade om.
Kasetten lossnade, satte i den igen och sen flödade "The winner takes it all....." ur alla högtalarna.
Tack för tipset.

Georg
av JE Jr
Vad jag förstått är det dessa som har hand om reparationen av såna åt Volvo. Inte helt säker man kan skicka in själv, men man kan ju prova?

http://www.megalans.se

Skulle förresten behöva skicka in min 901:a på lite rengöring/justering.

Hur klarar ni er med en SC-805?!? Ljudet är ju så mycket bättre i 901:an när inte den där förbenade inbyggda equalizern är med som skruvar upp basen.
230fk går snålt

Vilken box kör du med? 962 eller någon […]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämtat […]

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]