Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:
CarMan skrev:
Bagar´n skrev:Finns på blocket http://www.blocket.se/vi/10428378.htm?ca=12_s

//Pera
ja det finns ju en hel del stöldgots på Blocket
Om du menar att det är stöldgods i annonsen som du quatar till så är det väl lite väl fräckt eller? Har du bevis för det? Det är ju faktiskt förtal om det inte stämmer!
vist sätt dit mig för förtal.

det hör till ovanligheten att någon går o köper en produkt & sen säljer den billigare på blocket.

skivorna i anonsen är utgåvan från vecka 46 i år & är i obruten förpackning, desutom säljer han dom 1000:- under inköpspris.
Ringer inga varningsklockor hoss dig så har du problem.
du kan lätt åka dit på att köpa dessa, då detta är uppenbart att nått är fel.
av Dykaren
CarMan skrev:
Dykaren skrev:
CarMan skrev: ja det finns ju en hel del stöldgots på Blocket
Om du menar att det är stöldgods i annonsen som du quatar till så är det väl lite väl fräckt eller? Har du bevis för det? Det är ju faktiskt förtal om det inte stämmer!

det hör till ovanligheten att någon går o köper en produkt & sen säljer den billigare på blocket.

skivorna i anonsen är utgåvan från vecka 46 i år & är i obruten förpackning, desutom säljer han dom 1000:- under inköpspris.
Nja handlade inte om att sätta dit någon, tycker bara att man inte ska sitta och skrika stöldgods på ett forum sådär!
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:
CarMan skrev:
Dykaren skrev: Om du menar att det är stöldgods i annonsen som du quatar till så är det väl lite väl fräckt eller? Har du bevis för det? Det är ju faktiskt förtal om det inte stämmer!

Nja handlade inte om att sätta dit någon, tycker bara att man inte ska sitta och skrika stöldgods på ett forum sådär!
men det är ju sant att det finns en hel del stöldgods på Blocket. (har ju inte skrivit att denna annons är stäldgods, bara att jag tycke den värkar mistänkt)
& dett är väll bra at talaom på ett forum, så ingen åker dit för at ha köpt stulna saker
av OC-RA
Jag kan iofs hålla med dig CarMan att det antagligen finns mycket stöldgods på Blocket, man läser ju mycket i pressen om det, så det florerar säkert rätt mycket skit där. Men jag har både köpt och sålt där så efter som jag känner mig själv rätt bra så var iallafall just dom sakerna inte stöldgods.
Det jag menar är att det är väldigt farligt att generalisera som du gjorde där.
Jag kan komma på ett flertal anledningar till att han säljer sina skivor ouppackade utan att det ska vara något skumt med det.
Och priset han begärde tycker jag också verkar rätt okej , det är ju ändå "begagnade" grejor.
Oavsett det, måste man ju hålla ögonen öppna, men INTE dra alla över samma kam.
Användarvisningsbild
av CarMan
OC-RA skrev:Jag kan iofs hålla med dig CarMan att det antagligen finns mycket stöldgods på Blocket, man läser ju mycket i pressen om det, så det florerar säkert rätt mycket skit där. Men jag har både köpt och sålt där så efter som jag känner mig själv rätt bra så var iallafall just dom sakerna inte stöldgods.
Det jag menar är att det är väldigt farligt att generalisera som du gjorde där.
Jag kan komma på ett flertal anledningar till att han säljer sina skivor ouppackade utan att det ska vara något skumt med det.
Och priset han begärde tycker jag också verkar rätt okej , det är ju ändå "begagnade" grejor.
Oavsett det, måste man ju hålla ögonen öppna, men INTE dra alla över samma kam.
va då generalisera. det du själv fyller i, som jag inte har skrivit tar jag inge ansvar för!

jag upplyste om att man sak vara vaksam, när någor vrkar vara aldeles för bra & jag påpeka att det finns mycke stöldgods på blocket.

jag har inte någonstans sagt att jag vet att detta är stöldgods.

jäs exakt vad jag skrivit o lägg inte till massa saker själv
av OC-RA
Om någon hänvisar till i det här fallet en länk på Blocket och du skriver att "ja det finns ju en hel del stöldgods på Blocket" hur tycker du att man då skall tolka det????????
Användarvisningsbild
av CarMan
OC-RA skrev:Om någon hänvisar till i det här fallet en länk på Blocket och du skriver att "ja det finns ju en hel del stöldgods på Blocket" hur tycker du att man då skall tolka det????????
man ska se det som att det är stor risk för att det kan vara stöldgods dom säljer i anonnsen i länken.

hade det stått att det är stöldgods i den här annonsen & sen en länk, så ska man tolka det som att den som skrev det vet att det är stöldgods.

jag tror ni är ytterst få som inte förstår vid det här laget, så kag komenterar inte detta ytligare, ni får leva i ovishet.
av OC-RA
Jooodå vi förstår, jag tycker bara att det är väldigt dumt att uttala sig om specifika saker när man inte har belägg för det.
Gott Nytt År till alla och även dej CarMan.
Användarvisningsbild
av CarMan
OC-RA skrev:Jooodå vi förstår, jag tycker bara att det är väldigt dumt att uttala sig om specifika saker när man inte har belägg för det.
Gott Nytt År till alla och även dej CarMan.
Tack o gått nytt på dig också.

om man läser hela tråden så trycket jag absolut inte att jag utalat mig specefikt om någon ting. det är ju tilexempel inte jag som har letat reda på annonsen på blocket, jag bara citera just denna annons för att påpeka att den "luktar illa"
av OC-RA
Vi tycker nog lite olika där , men det får man ju faktiskt göra.
Byta olja i 8-vxl automatlåda

Fegar och kör på Volvos själv men […]

Oj, aj.. Att mina mätare visar olika vet jag […]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]