Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Oavset vilken stereo bilen har så finns 3 olika nivåer på högtalarsystemet.
man hade du bara 603:an så lär du bara ha haft mellan nivån & det utan slutsteget. att bara adera slutsteg på denna nivån ger en stor skilnad. men jag tycker att du ska köra värsta nivån om du är petig & desutom adera 12" basen & centerhögtalaren & givet vis det stora slutsteget till detta. då Får du ljud.

Ska du spela Mp3 via DVD skiva så får du skaffa en bil med TV-turner (eller köpa till)
& sen löda på lita kablar i kabelhärvan, samt köpa en 12V DVD spelare av valfritt fabrikat.

Jag har inte testat denna lösning på DVD systemet, men dar testat litte ennat på detta system & typ allt på CD-rom systemet.
så jag kan garantera att det funkar på cd-rom systemet, men vet att DVD systemet har lite mer avanserad fartspärr & den krånglar när man tittar på TV, men genom att man kopplar insig efter TV så bör man slippa deta problem, om dom inte ändrat nå där också, som jag inte provat ännu.

grejen är den att vanlig lågnivå ger ett störningsljud , men en enkel förstärkare före inkopplingen bör lösa detta (har dock inte provat detta på annat sätt än att jag kört en dator i bilen & då jag körde via högnivå utgången så dränkter störningsljudet av allt annat ljud (hörs dock mellen låterna)

allt detta är som sagt ingen smidig lösning utan jag rekomenderar Volvos Juckebox istälet, den är påtok för dyr, men bra!!!
det billiga alternativer är ipod adapten (men den har jag inte provat)

Icke! Var nog en kopia ;-)

Ja allt i bilen är ju 12V så de ska ju […]

Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätaren […]

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]