Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Ja, alltså.. allt styrs via den digitala signalen (som är seriell). Den blå är bara för jord, 30+ och 15+ matningar så att skärmen vet när bilen är på respektive av så att den alltid kan gå ner när du slår av tändningen.

30+ är konstant 12V och 15+ är tändningsstyrd 12V.

Den kan bara ta in RGB med separat sync, tänk mer 576 linjers DVD, inte VGA även om det går när grafikkortet stöder den låga udda upplösningen .. fast sist jag lekte med sådant var ju på DOS tiden! :-O) Den stöder också vanlig Composite video, du vet den gula kontakten på gamla videokameror och annat.

För att få skärmen att visa bild och välja ingång RGB/Composite så måste det till en seriell signal som ber den göra detta. Annars är den bara svart och vill helst åka ner och gömma sig :D
Användarvisningsbild
av P210
Som sagt, skärmen i sig är inte mycket att ha med sin låga upplösning och udda ingångar.. 6,5" 400x234 pixlar.
Enda anledningen till att pilla med den är att det är kul att just "labba" - användningsområdena är få...
Raspberry PI går väl få ned till 320x240 men hur kul blir det när man vet den klarar fullHD!

Vill du ha något använbart till bilen så släng in en sån här i skalet/hissen, så kan du få igång en CarPC eller DVD spelare..
New 7" Inch N070ICG-LD1 1280*800 LCD Panel + HDMI+VGA+2AV Price:€ 44,65
http://www.aliexpress.com/item/7-TFT-LC ... .88.GQ5tpf
Bild
Min förarvy, RTI Skärmen är bortplockad ur skalet och hissen agerar skal till en 6,0" 800 x 480 skärm med Tomtom GPS
Bild
kranvatten i glykolen!?

Hej, Vi behövde fylla på 1 dl G13 glyk[…]

Den blir varm och sedan stoppar torkararmen. N&au[…]

Fel centerhögtalare?

Jag plockade ut min nya Volvo V60 T6 2026 i onsdag[…]

S40 2004

Till S40 fanns det två olika CD-växlare[…]