Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Dicer
Ok! så man borde få lite bättre klös om man skaffar den suben m. inbyggd förstärkare och även en PA200 för övriga högtalare? Eller är högtalarna för underdimensionerade för PA200?
(Jag har ju antagligen den vanligaste enkla standardmodellen av ljudsystem nu)
Användarvisningsbild
av Loner
Dicer skrev:Ok! så man borde få lite bättre klös om man skaffar den suben m. inbyggd förstärkare och även en PA200 för övriga högtalare? Eller är högtalarna för underdimensionerade för PA200?
(Jag har ju antagligen den vanligaste enkla standardmodellen av ljudsystem nu)
helt klart skall du ha subben, performmance klara PA200 om du inte tokspelar, men du bör byta till minst high performance, en himla skillnad i högtalare..

Jag tycker heller att du skaffa high perf, än ett PA200, har du pengar över
köper du ett PA oxå..

/L
av Dicer
Vad kostar subben på Volvo ? Sällsynt på skroten?
Användarvisningsbild
av Loner
Dicer skrev:Vad kostar subben på Volvo ? Sällsynt på skroten?
koatsr väl 4-5000 ny tror jag, sällsynt på skroten pga att dom är eftertraktade, men dom finns!

/L
av nep
Jag ringde en handlare idag och fick ett pris på ca 4300kr. Runt 6000 kr om man vill ha hjälp med installationen. I mitt fall så behövs dessutom ett nytt reservdäck för 1900 kr + nytt fäste (okänd kostnad) så det blir en ganska dyr bas.
av Frigge
nep skrev:
Jag ringde en handlare idag och fick ett pris på ca 4300kr. Runt 6000 kr om man vill ha hjälp med installationen. I mitt fall så behövs dessutom ett nytt reservdäck för 1900 kr + nytt fäste (okänd kostnad) så det blir en ganska dyr bas.

Då är det billigare att köpa en färdig baslåda o koppla in.
Tyvärr är det ju lite skrymmande att ha den typen av montering men VILKET LJUD :lol: . Har själv en låda med 2st 10:or som spelar utav bara :-E
av Dicer
Vad är det för artikelnummer på volvos koffert-sub och på det mindre reservhjulet?
av nep
Jag bad inte om några artikelnummer. Läste dock nu att Subwoofer-paketet innehåller kablage, reservhjulsinfästning, rem och box för domkraft och verktyg.
Kan man hitta ett "minispare" till en billigare penning än 1900kr så blir det inte så himla blodigt. Frågan är dock om man inte kan få ett mer välljudande custom-bygge från BRL för samma pengar. Ska kolla upp det.

Subwoofern kan endast kombineras med Premium Sound eller High Performance Sound. Killen jag talade med kollade upp min bil och meddelade sedan att bilen är utrustad med High Performance Sound. Hade ingen aning om det när jag köpte bilen :D
Användarvisningsbild
av Loner
mmm blir dyrt med nya grejor..

Gav 1500 + 500 tror jag det var för reservhjulet på skroten...

Sen köpte jag nytt kablage för nån hundrig iofs. men monterade själv på under en timme.

/L
av Fred
Frigge skrev:
nep skrev:

Då är det billigare att köpa en färdig baslåda o koppla in.
Tyvärr är det ju lite skrymmande att ha den typen av montering men VILKET LJUD :lol: . Har själv en låda med 2st 10:or som spelar utav bara :-E
Hur har du kopplat in 3:e-partslådan? Jag har ett basrör som jag verkligen gillar men jag vet inte hur jag ska kunna få in den i systemet...Volvo har ju så skumma kopplingar och signaler... :roll:

Jag har nu en HU-603 och snikhögtalarna (tror jag), inget steg (ska inhandlas), basröret är aktivt. Bilen är en V70 -02 Bi-Fuel så Volvo orginal sub är inte aktuell...

Mvh
/Fred

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]