Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av KeeM
Hej,

precis fått Sensus connected touch installerat i min V70 MY14. SCT förstår jag att man kan uppdatera själv via USB med programvaran från Parrot.

Men hur gör jag för att uppdatera iGO kartorna? När jag går in på OM så står det
IGO Primo
9.12.8.335410
Oct 1 2013

Så det borde ju finnas nyare kartor att få tag på? Var ser man vad nyaste version av kartorna är?

Mvh
av Tenn
Detta är nåt jag undrar över också. Ingen som vet?
Du köpte alltså systemet i år och fick 2 år gamla kartor installerat? Du birde ju kunna kräva nya kartor av volvo. Man kan ju inte sälja gamla saker!

Läste på nåt amerikanskt forum att kartuppdateringar var gratis. Läste sen på nåt annat forum att man var tvungen att köpa nytt SD kort för nypris (ca 3-4000kr).

Ingen som vet vad som gäller ang kartuppdateringar?
av Tenn
Så har jag också förstått det men set låter ju helt sjukt. Ska man betala fullpris igen för att få uppdaterade kartor? Alla andra erbjuder ju antingen livstids uppdateringar eller nya kartor för några hundra. Varför ska volvo ta flera tusen för nåt man redan köpt? Helt vansinnigt!! Måste finnas nåt annat sätt?
av Psyko
Hur vet du att det kostar flera tusen? Du kan ju inte gå på något som skrivs på ett forum utan att ha kollat det
av Tenn
SD kortet man köper första gången innehåller kartdata. För den tar volvo ca 3000:- varför skulle ett nytt SD kort med kartdata kosta mindre?
Finns ingen information hos volvo heller hur man gör för att uppdatera kartan, vad det kostar eller vilken kartdata man får när man köper. Som trådskaparen skrev så fick han kartdata från 2013 när han köpte SCT med Igo 2015.
Känns som väldigt dålig support och info från volvo om hela SCT. Hade tänkt skaffa SCT själv men vet inte im det är värt det dels pga av kartuppdateringarna och dels pga stödet för apparna. Typ obefintligt! Hur kan de sälja en produkt som de i princip lägger åt sidan efter bara ett par år?

Ingen med SCT och Igo som provat att uppdatera kartan som vet hur det fungerar?
av Psyko
Har kollat lite nu men vet inte vart du får 3000:- ifrån? Ett minneskort med navigation kostar 1500 inkl moms, art nr 31428104 ( det första man köper) vill man uppdatera köper man ett nytt SD kort som kostar ca 1200:- art nr 31428078. Med andra ord är det mycket billigare att uppgradera kartorna än det dvd baserade systemet Hittar tyvärr ingen info om vilken kartversion det är. Man hittar en del info om Igo systemet på support.volvocars.com och sen väljer navigation eller kartor
av KeeM
Verkar inte vara så många som faktiskt uppdaterat sina kartor. Jag mailade Igo osv men man blir hänvisad till volvo handlaren direkt. Där väntar jag fortfarande på svar. Så lägger nog ner detta snart.
Ingen respons vid gaspådrag

Du har troligtvis ett gasspjäll av fabrikat M[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen Ja[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Løst. Samme fjær som V90. Har alle […]

Naturvårdsverket.se EU-förordningen &[…]