Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av dante
Hej,

Jag funderar på att köpa GPS till bilen som jag tänkte koppla till en handdator (IPAQ 4150). Jag undrar om någon har några tips? ska man välja en trådlös GPS? vad jag har sett räcker batterierna inte så länge, så man kanske ändå får ha en sladd för laddning?
Några tips på ställen att sätta handdatorn? dölja strömsladd? extern antenn?
Alla tips är välkomna

/D
Användarvisningsbild
av kanalen
Vet inte om dom här har några ideer? http:///www.gpsforum.info/ :)
av fn
Vet inte vad du har för bil men Brodit (http://www.brodit.com) har fästen för alla volvomodeller tror jag. Jag har en V70N och valde fästet med prod.nr. 852777 som sätts framför ventilationsgallret i mitten. Där har jag en aktiv hållare för min hp2210. Med aktiv hållare menas att den är strömförsörjd. Jag demonterade panelen och tog loss hela vent.gallret för att göra genomföringen utav sladden där. Filade lite bakom gallret och drog sladden vidare mot handskfacket där jag hittade ström till lampan i handskfacket. Fördelen är att det finns ström utan att tändningen behöver vara tillslagen. Kan därmed ladda handdatorn alltid.
Jag har bluetoothGPS vilket är att föredra då du kan lägga den långt fram i vindrutan och få bättre kontakt eller kontakt med fler satelliter. För att ladda antennen har jag en kontakt i handskfacket som jag fixade på ett snyggt sätt. Antennen behöver laddström 5 v så jag fick beställa en omvandlare 12v->5v och det fixade Brodit. Mycket jobb var det men det blev mycket snyggt för det är inte mycket sladd som syns, ca 3 cm. När jag behöver ladda antennen klämmer jag den sladden i handskfacksluckan och den syns ju då på instrumentbrädan men det stör inte tycker jag.
av fn
Den aktiva hållaren till din hp har prod.nr. 978591 på Brodit

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]